En weer eendag voorbij - Reisverslag uit Olds, Canada van Yvonne Vriens - WaarBenJij.nu En weer eendag voorbij - Reisverslag uit Olds, Canada van Yvonne Vriens - WaarBenJij.nu

En weer eendag voorbij

Door: yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

15 Juli 2009 | Canada, Olds

14 juli '09 (vervolg)
Nadat Katrina weer thuis was gekomen, zijn we naar de kuikentjes gaan kijken. De kuikentjes waren vanmiddag aangekomen, dus ze waren nog maar 1 dag oud. Ze waren zoooo schattig. Allemaal van die gele pluizebolletjes!!!! En veel. Katrina zei dat er wel zo'n 16.000 kuikentjes in de schuur zaten. Donderdag komen er nog meer. Maar ik denk niet dat we dan nog gaan kijken.
Daarna hebben we gegeten. We hadden soep, net een soort erwtensoep. En ik houd wel van erwtensoep, dus dan was dit toch wel erg lekker. Ok, het was niet precies hetzelfde, maar het leek er wel veel op. Na het eten zijn we de paarden gaan voeren. Katrina vond daar een tand, deze is waarschijnlijk van Luigi (Luigi is zo'n 2 of 3 jaar en dan gaan ze tanden wisselen, net als mensen). Het is een kies. Katrina heeft deze aan mij gegeven en dus heb ik een mooi souveniertje om mee naar huis te nemen!!!!

15 juli '09
Weer een zelfde ochtend. Wekker ging om kwart voor 8. Katrina ging Nolly naar kamp brengen en ik moest oppassen. Alleen deze keer moest ik ook de paarden voeren. Ik had goed opgelet, dus ik wist ongeveer wel wat alle paarden meosten hebben. Dus wij op weg gegaan en alle paarden gevoerd. Toen Katrina terugkwam, zei ze dat ik maar meteen moest gaan paardrijden en vroeg ze of ik het erg vond om dit alleen te doen. Ik had hier geen probleem mee, want bang voor paarden ben ik heeeeeelemaaal niet!!!! :P (best logisch natuurlijk:P:P:P) Nou ik naar buiten gegaan en alle paarden bij elkaar in het kleine weitje gezet. Toen ben ik Moochie Pie gaan borstelen en heb ik hem opgezadeld. Daarna heb ik hem meegenomen naar de bak en ben daar zelf gaan rijden. Het ging vandaag heel erg goed, vond ik zelf. Moochie Pie luisterde heel goed en daardoor kon ik goed op de tips van Katrina letten. Volgens mij wordt ik er steeds beter in!!! Na een tijdje kwam Katrina even kijken. Toen kreeg ik weer iets nieuws om aan te werken. Ik weet niet precies hoe het heet, maar het is een houding die je gebruikt als je springt. Niet boven de hindernis, maar die tussen de hindernissen in. Een soort verlichte zit. Dit is erg moeilijk, want je moet recht blijven zitten, maar wel met je kont uit het zadel. Ik kon mijn benen goed voelen branden :P Maar Katrina zei dat dit een goede oefening was voor mijn houding en zo kon ik alvast wat wennen aan het springen, want dat is wat ik hier ga leren. Ik ga leren springen. En volgens mij had Katrina het er ook over dat ik misschien een wedstrijdje mee mocht gaan rijden. Dit weet ik nog niet zeker, maar dat zou wel erg tof zijn!!!! :D
Na het rijden is Katrina aan de slag gegaan met Zebedi. Deze keer heb ik heel goed gekeken. Ruby was allemaal met de zweep aan het spelen, maar dit was gevaarlijk omdat Zebedi daar bang van werd. Ze wou niet luisteren en dus wou ze de zweep niet wegleggen. Toen heb ik hem maar afgepakt en toen vond ze me niet meer zo lief. Maar het is weer helemaal goedgekomen, want een paar minuten later hing ze alweer om mijn nek :P
Nadat we de paarden hadden gedaan, zijn we naar binnen gegaan. Ik heb daar een glas warm water met honing en citroen naar binnen gewerkt. Dit vind ik echt niet lekker, maar ik ben zooo verkouden als h et maar zijn kan en mijn keel doet best wel pijn. Ook klinkt mijn stem wat gaar. Maar goed, dit zal allemaal ook wel weer overgaan. Voor lunch zijn we naar de stad Olds gereden. Katrina wou mij meenemen om Olds te laten zien en dus zijn we daar gaan lunchen. We zijn naar Tim Horton of zoiets geweest. Dit is blijkbaar een bekend iets in Canada. In Canada is het allemaal met de auto dingen ophalen. Een soort McDrive, maar dan bij alle foodketens. Katrina zei dat dit komt omdat ze in Canada veel met de auto reizen, dan is het logisch als je in de auto eet. Dus wij de broodjes daar gehaald en daarna zijn we doorgereden naar een speeltuin/park achtig iets. Daar hebben we gezeten en de broodjes gegeten. Ruby heeft nog in de speeltuin gespeeld (en ik trouwens ook, met Ruby dan :P) Daarna zijn we weer terug gereden. Daarna heb ik Ruby in bed gelegd. Ze wou weer niet gaan slapen, maar ik moet zeggen dat ze toch vrij snel sliep. Toen heb ik Candy geborsteld en gelongeerd. Dit mocht ik nu ook al alleen!!! Ik denk dat Katrina me nu wel vertrouwd met de paardjes. Dat is wel fijn, ook voor haar, want dan hoeft ze niet overal bij te zijn. Toen ik klaar was met Candy, kwam Katrina en zijn we Solee uit de wei gaan halen. Solee is nog een jong paard, dus dit moesten we wel met zijn tweetjes doen. We hebben hem geborsteld. Maar we konden hem niet helemaal opknappen, want toen meost Katrina Nolly alweer halen. Dat is ze dan nu ook aan het doen en ik ben weer aan het oppassen. Zodadelijk ga ik Ruby uit bed halen!
Het is hier trouwens echt erg mooi weer vandaag!!! De zon schijnt volop en het is 21 graden. HEt voelt trouwens veel warmer omdat de zon echt heel sterk is hier. Dat verschil kan ik toch goed merken. Maar liever erg warm dan regen!!!! :D
XXX en veel knuffels uit Canada!

ps. Toen we naar Olds reden heb ik de Rocky Mountains gezien. Wel veraf natuurlijk, maar ik heb ze gezien. Katrina zei dat we daar binnenkort ook nog een keer naartoe gaan! :D Kan niet wachten!!!!

ps.ps. Sorry mama, ik kan volgens mij de grootte van de letters niet veranderen, want ik zou niet weten waar ik dat dan zou moeten doen! Dikke knuffel voor jou en papa! :D

  • 16 Juli 2009 - 05:49

    Mama:

    Hallo
    Net een tlefoontje gekregen en nu je verhaal gelezen. mijn dag kan niet meer stuk. De letters van opa zijn al groter geworden want ik heb zijn computer anders ingesteld en nu kon hij het wel zelf lezen. Hij had nl ook mijn berichtje gelezen waarin ik vroeg of je grotere letters wilde typen. Reageren is misschien te moeilijk voor hem maar je krijgt ook de groetjes van Hem.
    kusjes en knuffels van mama. Papa en Martijn willen niet met me knuffelen dus die knuffels van je mis ik het meest.

  • 16 Juli 2009 - 09:43

    Geeske:

    Hej,

    Zo te lezen heb je het daar kei leuk!

    Weet je zeker dat ik niet in je koffer paste?

    x(K) Geeske

  • 17 Juli 2009 - 09:03

    Marian:

    Heey yvonne! het klinkt allemaal heel gezellig daar! Nog veel plezier maar dat zal vast wel goedkomen met jou! Dat weet ik zeker! xx Marian

  • 17 Juli 2009 - 18:17

    Jos Smit:

    Hey Yvonne,
    kijk maar uit dat die ochtenden geen sleur gaan worden!:) Goed om te horen dat het je daar goed gaat. En ach, een verkoudheidje hoort erbij! Spreek je daar trouwens Nederlands en/of Engels? Hier is de vakantie nu ook (eindelijk) begonnen! Heb je al foto's gemaakt? Ben wel benieuwd daarnaar. Geniet van je verblijf daar!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Olds

Canada

Recente Reisverslagen:

29 Augustus 2009

alweer thuis

20 Augustus 2009

Morgen al naar huis?!?!?!

18 Augustus 2009

Banff

15 Augustus 2009

the hunters

12 Augustus 2009

Nog maar 9 daagjes?!?!?!
Yvonne

Actief sinds 10 Juli 2009
Verslag gelezen: 121
Totaal aantal bezoekers 24538

Voorgaande reizen:

09 Oktober 2014 - 18 Januari 2015

Coschap India!

11 Juli 2009 - 21 Augustus 2009

Canada

Landen bezocht: