21 juli - Reisverslag uit Olds, Canada van Yvonne Vriens - WaarBenJij.nu 21 juli - Reisverslag uit Olds, Canada van Yvonne Vriens - WaarBenJij.nu

21 juli

Door: yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

21 Juli 2009 | Canada, Olds

hey daar!!! Alles goed?? Met mij wel hoor. Heb het hier nog steeds naar mijn zin en alles gat erg goed hier.

21 Juli 2009
Vandaag ging de wekker om half 8. Dit had ik expres gedaan, want ik houd er wel van om nog even te blijven liggen en dat kon ik nu doen. Om kwart voor 8 ging ik mijn bed uit. Ik heb ontbeten en na mijn ontbijt ging ik de paarden voeren. Meteen daarna gingen we Moochie Pie, Eva en haar veulentje Sanny in de trailer zetten. We gingen naar de veearts om te kijken of ze drachtig waren. Dit was nogal een hele klus. Katrina had Luigi en deze is erg sterk en trok Katrina helemaal omver. Ik had eva en Sanny vast en moest deze in de trailer zetten. Dit is een heel andere trailer dan in Nederland, hier hebben ze geen oploopklep en de trailer is veel groter. Er passen wel zeker 6 paarden in. Ik wist niet precies wat ik moest doen en Katrina allemaal schreeuwen omdat het niet opschoot en zij daar met Luigi stond. Maar goed, het is allemaal goeg gekomen en toen zijn we aangereden. Eenmaal bij de veearts aangekomen (deze is in het Olds college of zoiets) heb ik Moochie uitgeladen. Daarna gingen ze kijken of Moochie en Eva drachtig waren. Moochie Pie is drachtig en hier was Katrina erg blij mee. Ze stond te dansen en te springen. Bij Eva weten we het nog niet, want bij haar was het nog te vroeg om dit te kunnen zeggen. Nadat de veearts de paarden had gecontroleerd, zijn we terug naar huis gereden. Hier heb ik even gelezen, terwijl Katrina Claire ging ophalen. Zij ging op Shirley rijden. Toen Katrina terug kwam, had ze niet alleen Claire bij, maar ook Joris. Weer iemand leren kennen :P
Toen heb ik Claire en Ruby geholpen met het klaarmaken van de ponies. Claire heeft toen op Shirley gereden en ik heb Ruby en Candy gelongeerd. Na een tijdje kwam Katrina. We gingen oefenen voor de ponyshow waar we aan mee gaan doen. Ik moet met Shirley mee doen. Maar hoe dan ook, we gingen oefenen. Ik ging op Candy rijden, maar omdat Ruby een klein zadeltje heeft, waar ik niet op pas, heb ik dus zonder zadel gereden. Ik had ook mijn cap niet, maar Candy is maar een klein ponytje, dus zoveel kon er niet gebeuren. Dus ik nog even met Candy rondgereden. Ik moet zeggen, echt leuk, weer eens op een klein ponytje rondcrossen :P
Na dit gingen we oefenen voor de halsterwedstrijd. Dit houdt in dat je naast je paard moet lopen en rennen. Dit ging ook wel goed, maar god, hier moet je een conditie voor hebben. Ik heb 2 rondjes met Candy gerend en ik was al helemaal doodop! Maar goed, we hebben nog even om te oefenen en conditie op te bouwen!!! :P
Hierna hebben we even gelunchd. Katrina moest naar een vergadering en dus hebben Claire en ik Ruby in bed gelegd. Joris heeft heel de tijd met Nolly gespeeld. Dus toen Ruby in bed lag heb ik met Claire 2 spelletjes gedaan: dokter bibber en wie ben ik. Dan wel wat anders natuurlijk, want het was in Engels. Maar we hadden erg veel lol. Hoewel Claire wel Nederlands kan, spreken we toch Engels met elkaar. Ik denk dat ze dat toch wat fijner vind. En het is goed voor mijn engels, want als ik een woord niet weet, kan ik het int Nederlands zeggen en kan zij mij het woord leren. Erg handig natuurlijk. Nadat we de spelletjes wel hadden gezien, zijn we naar buiten gegaan en hebben even met de ponies gekroeld en even met de skelter van Nolly rondgecrosst (waar we allebei veel te groot voor zijn :P) Nadat we het buiten wel gezien hadden, gingen we naar binnen en hebben hier tv gekeken tot we Ruby uit bed hebben gehaald. Niet veel later werden Claire en Joris opgehaald. Toen moest ik weer alleen oppassen. Ik heb Nolly en Ruby in het zwembadje laten spelen en heb zelf lekker in het zonnetje muziek zitten luisteren. Daarna heb ik ze binnen voor de tv gezet, maar toen kwam Katrina al thuis. Toen Katrina thuiskwam heb ik even beneden in mijn kamer zitten lezen en muziek luisteren. Ik had even behoefte aan rust, want ik had al de hele middag met Nolly en Ruby gespeeld en opgepassen, dus ik wou even uitpuffen. Daarna was het al etenstijd. Na etenstijd ben ik naar buiten gegaan en heb ik Moochie Pie gereden. Het ging erg goed. Ik kan steeds beter met Mooch overweg. Er lagen wat balken in de bak en hier ben ik overheen gegaan. De eerste keer ging het neit zo goed, ik zat Moochie in de weg en dus kon zij ook niet zoveel. Maar de tweede keer liet Moochie me duidelijk merken wat ik moest doen en toen ging het al een stukje beter. Ik denk dat Moochie een erg fijn paard is. Ze reageert erg goed en ze leert me erg veel. Ze is een erg goed leerpaard!!! Ze reageerd goed op mijn hulpen (ik kan nu wijken en galopswisselingen maken) en als ik iets fout doe, dan corrigeert ze me. Dit is natuurlijk wat moeilijk te begrijpen, maar zoiets kun je goed voelen wanneer je op een paard zit. Ow, pas maar op, ik kom terug als een goede ruiter!!!! :P:P:P Tenminste een ruiter die heeft leren springen :P
Nadat ik Moochie had gereden, heb ik alle paarden nog gevoerd. Toen ben ik naar binnen gegaan en heb ik heerlijk gedouchd. Daarna beneden even zitten lezen en muziek luisteren en nu zit ik te bloggen om half 10 s avonds. Ik denk dat ik nog even tv ga kijken en dan lekker op tijd naar bed ga. Geen idee wat ik morgen moet doen, maar het zal vast wel weer leuk worden! Tot morgen allemaal! Fijn dat jullie mijn berichtjes lezen en berichtjes achterlaten!!! Dit vind ik erg leuk, want dan weet ik ook nog hoe het daar in Ned gaat!! Talk to you soon!! Bye Bye

  • 22 Juli 2009 - 15:14

    Cok:

    Hoi Hoi,

    wat is leuker...? paardrijden of trompet blazen..? Ik krijg ook weer zin om bovenop een zadel te gaan zitten als ik die verhalen lees van jou! Gelukkig pas ik al heel lang niet meer in mijn rijboek! hahaha! Ik pak mijn trompet wel als ik me verveel!
    Yvon, nog heel veel plezier daar!

    groetjes uit Loon op Zand


  • 23 Juli 2009 - 05:00

    Caroline:

    Hoi Yvonne,
    dit id denk ik voorlopig mijn laatste berichtje, want wij gaan morgen voor 2 of 3 weken op vakantie naar Frankrijk. Ik hoop dat ik daar ergens in een internetcafe je avonturen kan blijven volgen ( anders moet ik na de vakantie 2 dagen bijlezen ). Heeeeeeel veeeeeeel plezier daar nog en alvast veel succes met de wedstrijden die je gaat rijden. Laat ze maar eens een poepie ruiken !!!
    Liefs Sandra en Caroline

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Olds

Canada

Recente Reisverslagen:

29 Augustus 2009

alweer thuis

20 Augustus 2009

Morgen al naar huis?!?!?!

18 Augustus 2009

Banff

15 Augustus 2009

the hunters

12 Augustus 2009

Nog maar 9 daagjes?!?!?!
Yvonne

Actief sinds 10 Juli 2009
Verslag gelezen: 141
Totaal aantal bezoekers 24533

Voorgaande reizen:

09 Oktober 2014 - 18 Januari 2015

Coschap India!

11 Juli 2009 - 21 Augustus 2009

Canada

Landen bezocht: