Dagje erbij - Reisverslag uit Olds, Canada van Yvonne Vriens - WaarBenJij.nu Dagje erbij - Reisverslag uit Olds, Canada van Yvonne Vriens - WaarBenJij.nu

Dagje erbij

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

22 Juli 2009 | Canada, Olds

Vandaag ging de wekker weer om half 8. Ik bleef weer liggen tot dat ik ze boven hoorde. Dit was pas rond 8 uur, dus kon ik nog een half uur blijven liggen. Toen ben ik uit bed gegaan en heb ik gegeten. Na het eten heb ik de paarden gevoerd. Nadat ik daarmee klaar was, heb ik nog een kop thee gedronken en daarna meteen gaan rijden. Het ging erg goed. Moochie Pie deed erg haar best en aan het eind kwam Katrina en vandaag heb ik voor het eerst een beetje gesprongen. Nou ja, niet voor het eerst, maar wel voor het eerst hier. Moochie had er ook veel zin in, ze is een erg goed springpaard, dus ik denk dat ze me wel kan leren om goed te springen. Ik deed nog erg veel fout en de two point position vind ik ook nog erg moeilijk, maar ik kom er wel! Met hulp van Mooch en Katrina dan!!!
Daarna heeft Katrina Zebedee gereden en kwam Claire om op Shirley te rijden. Ik heb hier even gekeken. Nadat dit klaar was zijn we naar binnen gegaan. We zouden eigenlijk bij de buren gaan eten, maar dat ging niet door omdat Katey sliep en Katrina haar niet wakker wou maken. Dus hebben we hier wat gelunchd. Na de lunch heb ik een uurtje beneden muziek zitten luisteren. Daarna heb ik even op Katey en Nolly gepast (Ruby lag in bed) terwijl Katrina met Lilly bezig was. Hierna heeft Nolly nog in het zwembadje gespeeld. Ook zijn we nog naar de chickenbarn gegaan. Hier hebben we de werkers op een koud drankje getrakteerd. Het was hier 31 graden en dus erg warm en ze waren de hele dag al in de zon aan het werk. Ze waren ook zo bruin dat je niet kon zien dat ze eigenlijk blank waren! Misschien moet ik wat meer naar beten en kom ik ook terug als een negertje of een zwarte piet of zo!!! Zou leuk zijn huh :P Daarna hebben Nolly en Ruby nog even in het zwembadje gespeeld terwijl ik en Katrina onze voeten erin hadden. Het was een lekkere verfrissing, omdat het zo warm was. Daarna was het al tijd voor 'supper'. Dit gingen we wel bij de buren doen. Het eten hier was heerlijk. Na het eten heeft Claire mij meegenomen over hun boerderij. Zij hebben allemaal koeien. Hun tereein is zo groot, ze nam me mee in een soort van golfkarretje. Het was echt heel raar, zij is 11 jaar en kon al rijden en ik ben 16, bijna 17 en ik kan nog niet rijden. Dat was erg raar om daar langs te zitten, maar we hadden veel lol. Ruby was er ook bij. We zijn naar de kalfjes geweest. Zoooo schattig. Ik heb ze geaaid en ze willen aan je vingers zuigen. DAt is zooo lief. Maar mijn vingers zaten wel helemaal onder het slijm! Maar dat zijn die schattige kalfjes wel waard. Claire heeft me hun hele terrein laten zien. Joris en Nolly kwamen er later bij. Joris reed terug en ik moet zeggen, hij is dan wel wat ouder, maar Claire rijdt beter. Hij was aan het kloten. Omdat er voor niet zoveel plaats was, had ik daar Ruby en Nolly neergezet, want dan hadden ze een riem. Ik en Claire zaten achter in de bak, maar Joris deed hem allemaal omhoog en dit was alles behalve prettig. Maar we zijn heel huids terug aangekomen. Ook hebben we daar nog even op de trampoline gesprongen. Toen wou Katrina eigenlijk naar huis, maar Claire smeekte of we bleven voor een kampvuur. DAt deden we toen. We hadden Marshmellos (of hoe je dat ook schrijft), maar hun doen er chocola en koekjes bij en ik moet zeggen, dat is leeeeekkkkeeerrrr!!!!! MMMMM!!!!! Daarna was het helaas wel echt tijd om naar huis te gaan. Ik had graag nog even gebleven, maar het was al kwart over 9, bijna half 10 en de kindjes waren dus nog steeds op, terwijl het toch echt al lang tijd was naar bed te gaan. Toen heb ik hier nog Ruby in bed gelegd en daarna de paarden gaan voeren. Toen heb ik nog even tv gekeken: America's got talent. Dit is best grappig, want hier komen nog raardere dingen voorbij dan in Ned :P Anyway, ik ga nu maar eens naar bed! Good Night (ow wacht, kan ik natuurlijk niet zeggen, jullie staan over 3 minuten op, want dan ist 7 uur bij jullie. Ach ja, dan moet je natuurlijk wel om 7 uur opstaan. Dus dan: Goede morgen voor jullie!!!! en ik ga lekker slapen!!!! xxx

  • 23 Juli 2009 - 05:42

    Mama:

    Ik weet niet of ik je over 29 dagen nog wel ken. een ervaren springruiter die van negroide afkomst is en na al dat eten en snoepen 10 kg zwaarder. misschien moet je dan ook een bordje hebben om ons jou te laten vinden. kusjes mama en slaap lekker.

  • 27 Juli 2009 - 12:24

    Myrna:

    Hallooo,
    Ik ben een weekje naar Renesse geweest, en ben nu al jou verhalen aan het lezen. Het klinkt daar echt super! Ik ben stiekem wel een beetje jaloers. En Marshmellos met chocolade en koekjes, dat is echt super lekker. Dat maakte wij ook toen wij in Amerika zaten. Geniet maar lekker van je tijd daar! Dan ga ik nu weer verder met het lezen van de rest van je verhalen! :D
    xxxxxxx je gezellig blond maatje!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Olds

Canada

Recente Reisverslagen:

29 Augustus 2009

alweer thuis

20 Augustus 2009

Morgen al naar huis?!?!?!

18 Augustus 2009

Banff

15 Augustus 2009

the hunters

12 Augustus 2009

Nog maar 9 daagjes?!?!?!
Yvonne

Actief sinds 10 Juli 2009
Verslag gelezen: 99
Totaal aantal bezoekers 24552

Voorgaande reizen:

09 Oktober 2014 - 18 Januari 2015

Coschap India!

11 Juli 2009 - 21 Augustus 2009

Canada

Landen bezocht: