Hallo daar - Reisverslag uit Olds, Canada van Yvonne Vriens - WaarBenJij.nu Hallo daar - Reisverslag uit Olds, Canada van Yvonne Vriens - WaarBenJij.nu

Hallo daar

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

25 Juli 2009 | Canada, Olds

24 juli 2009
Vandaag ging de wekker om 10 over 7. Ik hoor jullie al denken, Yvonne zet de wekker om 10 over 7?? Jazeker, want Katrina had gevraagd of ik op tijd uit mijn bed kon komen om al vroeg met de paarden te gaan werken. Dit omdat het de laatste paar dagen zooooo warm is hier, dan is het voor die paardjes ook niet meer te doen natuurlijk! Maar ja, dat de wekker gaat, betekent nog niet dat ik mijn bed uit kom, dit was pas tegen half 8 :P Toen ik boven was, heb ik ontbeten en ben meteen daarna Mooch gaan rijden. Dit ging erg goed. Het gaat steeds beter! Nadat ik klaar was met Mooch heb ik Zebedee klaargemaakt voor Katrina. Toen heeft Katrina gereden. Nadat Katrina klaarwas, hebben ik Ruby geholpen met Candy. Toen Ruby klaar was met rijden heb ik Candy een douche gegeven. Dit ging alleen niet helemaal in mijn eentje. Ten eerste wou Candy voor geen meter stil blijven staan en stond dus allemaal te draaien. Ten tweede liep Ruby overal waar ze niet moest lopen, oftewel achter Candy's kont en ten derde meost ik de Shampoo erin doen, Ruby dus in de gaten houden, ronddraaiende pony vasthouden en de Shampoo er nog uit wassen. Dit werkt dus niet in je eentje. Toen ik het voort helemaal beu was, heb ik Ruby naar binnen gestuurd en is Katrina me komen helpen. Had ik daar maar eerder aan gedacht!!! Hoe dan ook, daarna meost Candy drogen. Want nat in de wei zetten kon niet, want dan was het helemaal een modderpaardje. Dus ik met Candy een half uur gestaan (Candy staan grazen natuurlijk) tot hij droog was. Ok, ze was nog niet helemaal droog, maar ik moest zooo erg naar de wc dat ik het voort wel goed vond :P. Hierna was het lunch. Na de lunch heb ik binnen wat zitten lezen. Katrina en Nolly waren naar Olds gegaan. Dus ik moest oppassen op Ruby en Katey, maar deze sliepen, dus dat was niet zo moeilijk. Nadat Katrina terugkwam, zijn we nog even thuisgeweest. Daarna gingen we de pizza's ophalen die Katrina besteld had, waren ze nog niet klaar!! Moesten we daar ook weer een kwartier op wachten. Toen we eindelijk de pizza's hadden zijn we snel naar de barn gereden. Hier gingen we eten met de crew. Lekker gegeten. Hierna hebben we de kindjes in bed gelegd. Hierna heb ik even met Katrina zitten kletsen. Hierna kwam er allerlei bezoek. De buren kwamen, Nou ja, Ad (of Aad, geen idee, zoiets in ieder geval) en Stijn, en nog 2 andere mensen. Dit was echter best gezellig, afgezien van het feit dat ik bij Katrina en die andere vrouw zat (die zwanger was) en ze het alleen over zwangerschaps dingen hadden. Tja, als 16jarige denk je daar nog niet zo over na :P:P:P
Anyway, ben toen om kwart voor 12 naar bed gegaan. Tja ik weet het, veeeels te laat!!!! :P

25 juli 2009
Vandaag ging de wekker alleen nog maar eerder. 7 uur. En om kwart over 7 was ik mijn bed al uit. Raar he, ik heb vakantie. Maar het was hetzelfde als gister. We wouden de paardjes snel gedaan hebben en Katrina moest 's middags naar een verjaardagsfeestje. Dus ik naar buiten en heb Zebedee opgezadeld. Dit ging niet helemaal goed, hij deed erg raar. Dus ik de andere paarden erbij gehaald. Maar Zebedee was tussendoor al de hele stal kort en klein aant schoppen. Katrina kwam buiten en rende meteen naar de stal toe. Wist niet wat er gebeurde. Maar alles is goed gekomen toen de andere paardjes er eenmaal waren! Daarna heb ik Mooch gereden. Het ging erg goed. Ik kan steeds beter met hem overweg, maar dat heb ik hierboven ook al ergens gemeld. Hierna ben ik naar binnen gegaan. HEb hier even gezeten en Katrina geholpen. Ze moest naar het feestje en ik heb haar geholpen de kinderen in de auto te zetten. Katey was allemaal aant huilen, maar dit komt omdat ze ziek is. Ze heeft waarschijnlijk een griepje of zo. (nu 's avonds, is Katrina er even mee naar de dokter) Hierna wou ik naar buiten gaan toen ik in eens bezoek kreeg. Jazeker, ikke. Ze kwam niet voor Katrina en Hans, maar voor mij!!! Apart zeg. Ik, home alone in andermans huis, krijg hier visite!!! :P Het was een zus van een goede vriend van Hans of zoiets en die moest dit jaar iets doen voor haar Studie en vroeg of ik een enquete wou invullen. Het ging over wat Nederlanders van de provincie Alberta vinden als vakantieiets. Dus ik heb gezegd dat ik haar hier wel mee wil helpen. Nu moet ik dus een enquete invullen! Anyway, ook nog even met haar zitten kletsen, wel relaxed, was in Nederlands!!!! Toen ze eenmaal ging ik ook meteen weer naar buiten, want ik had nog 2 pony's te doen. Ik als eerst Shirley maar gelongeerd. Dit ging erg goed, al was ze wel wat frisjes. Toen ik hiermee klaar was heb ik op Candy gereden. Dit keer met zadel. Man, wat voelde ik me groot op zo'n klein ponytje!!! Hierna heb ik binnen even met Mama zitten msnen. Erg leuk!!! Toen Katrina thuiskwam heb ik Ruby in bed gelegd en daarna wat zitten lezen. Ook heb ik vandaag nog wat muziek zitten luisteren. Verder hebben Ruby en Nolly nog int zwembadje gespeeld terwijl Katrina naar de buren was. Ik was aant oppassen en Katey sliep. Hierna was het al etenstijd. We hadden de restjes pizza van gisteren (koud), maar dit smaakte wel goed, al houd ik meer van warme pizza!! Nu is Katrina met Katey naar de dokter en ben ik weer aant oppassen. Ik meost Nolly en Ruby in bed leggen. Nolly was niet zo'n probleem, maar Ruby had geen zin. Die eerst nog een kwartier liggen gillen, maar ze is nu aant slapen. Dus dat is helemaal goed gekomen! Nu ga ik dadeijk tv kijken, want Grease komt op tv en dat is een geweldige film!!!!

Ow btw, ik wil graag meedoen aan de name the foal contest. Dit is iets van Spruce Meadows. Je moet hier 3 veulens een naam geven. Het zijn 3 hengstjes en de namen moeten beginnen met 1. een C, 2. een L en 3, een S. Als jullie goede namen weten. Help me dan!!! Dat zou ik erg op prijs stellen.

XXX yvonne

  • 26 Juli 2009 - 09:10

    Mama:

    Yvonne ik zag dat je de prijs zelf op moet komen halen in september. Hoe ga je dat doen???

  • 27 Juli 2009 - 07:05

    Yvet:

    echt keileuk Yvonne! whaaa ik wil ook naar jou toe, lekker naar canada:D

    geniet nog daar he in canada!
    xxx

  • 27 Juli 2009 - 16:27

    Annita:

    hey yvonne,

    ik dacht zal maar weer eens lezen wat je aan het uitspoken bent daar in dat verre land.
    fijn te lezen dat alles zo goed gaat, maar die tijdstippen van opstaan pffffffffffffff
    groetjes uit Oisterwijk, annita

  • 27 Juli 2009 - 21:01

    Jeroen:

    Hee!

    Jezus,, half zeven xd das wel echt vroeg,, tis wel leuk daar dan?!

    xx J.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Olds

Canada

Recente Reisverslagen:

29 Augustus 2009

alweer thuis

20 Augustus 2009

Morgen al naar huis?!?!?!

18 Augustus 2009

Banff

15 Augustus 2009

the hunters

12 Augustus 2009

Nog maar 9 daagjes?!?!?!
Yvonne

Actief sinds 10 Juli 2009
Verslag gelezen: 700
Totaal aantal bezoekers 24556

Voorgaande reizen:

09 Oktober 2014 - 18 Januari 2015

Coschap India!

11 Juli 2009 - 21 Augustus 2009

Canada

Landen bezocht: