weer wat daagjes verder - Reisverslag uit Olds, Canada van Yvonne Vriens - WaarBenJij.nu weer wat daagjes verder - Reisverslag uit Olds, Canada van Yvonne Vriens - WaarBenJij.nu

weer wat daagjes verder

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

05 Augustus 2009 | Canada, Olds

4 augustus 2009
Vandaag ging de wekker om half 8. Ik ben blijven liggen tot ik boven wat hoorde. Dit was pas tegen 8 uur en toen ben ik dus uit bed gekomen. Ik heb ontbeten en deze keer niet de paarden gevoerd. 's Ochtends heb ik wat gelezen. Het was slecht weer, dus we konden niet echt rijden. Ik heb mijn boek uit: Komt een vrouw bij de dokter. Mooi boek, begin niet zo, maar het einde wel. Daarna heb ik nog even muziek geluisterd. Toen het een beetje droog werd, ben ik Mooch gaan rijden. Daarna heeft Katrina Zebedee gereden. Ik moest Zebedee klaarmaken. Aleen Zebedee was heel erg vervelend. Ik had hem al een paar keer op zijn kop gegeven omdat hij allemaal probeerde te stijgeren, maar ik was helemaal 'pissed' toen hij me tegen de muur probeerde te duwen!!! Toen ging ik lunchen en dan kon Katrina dus rijden. Eerst alle kindjes hier eten gegeven. Toen wou ik gaan eten, had Ruby een ongelukje en dus in haar broek gepoept, dat opgelost en Ruby maar meteen in bed gelegd. Toen wou ik weer poging doen tot lunch, hield Katey neit op met huilen. Op een gegeven moment is het me toch gelukt om even rustig te lunchen! Toen Katrina weer binnen was, ben ik naar buiten gegaan en heb Shirley gelongeerd. Dit ging vandaag eigenlijk heel erg goed. Shirley was in het begin wel wat fris, maar na een paar minuten begon ze te ontspannen en deed ze alles wat ik haar vroeg. Hierna weer gelezen en wat opgepassen. Daarna al weer supper. Na supper hebben we snel Ruby en Candy gedaan. Candy was vandaag erg frisjes, dus eerst Candy gelongeerd zonder Ruby op zijn rug. Heb ik hal verteld dat Ruby wheelbarrel gaat doen op de ponyshow. Nou ja, het is eingelijk barrel racing, maar Ruby noemt het wheelbarrel :P Ze doet leadline barrel racing, of te wel, we moeten meerennen. Dit dus weer geoefend. Ruby vind dit helemaal geweldig, heeft een smile van oor tot oor :) Hierna heb ik de paarden gevoerd. Daarna gingen we binnen film kijken. Moondance Alexander heette ie. Deze hebben we half gekeken, want toen moesten de kindjes naar bed. Heb ik Ruby in bed gelegd. Daarna kwamen de Bertens op bezoek. Dat zijn de buren. Daar even mee zitten kletsen. Toen hun weer weg waren, hebben we de regels voor de ponyshow bekeken. Daarna ben ik naar bed gegaan.

5 augustus 2009
Vandaag ging het hetzelfde als gisteren. Half 8 de wekker en om 8 uur uit bed. Of nee, volgens mij was het zelfs kwart over 8 :S Hoe dan ook, ontbijt en toen de paardjes gevoerd (in de regen). Het is hier nu overal erg modderig en als je niet uitkijkt dan slib je weg en val je in de modder. De laatste 3 dagen is het hier echt Nederlands weer, het regent het regent en het regent. Of zoals ze hier dan zingen
'it's raining, it's pouring
the old man is snoring
he went to bed and bumbt his head
and couldn't get up in the morning' :P
Anyway, eerst maar wat gelezen. Daarna heb ik alle zadels en hoofdstellen naar binnen gehaald en ben ik deze gaan poetsen. Tja, je moet maar iets doen als je niet kan rijden. Niet echt leuk, maar wel nodig!!! Dit eigenlijk zo'n beetje de hele ochtend en deel van de middag gedaan. Tussendoor nog wel lunch en Ruby in bed gelegd. Daarna zijn we nog naar de stad gegaan. We gingen kijken of we een broek konden vinden die ik aan kon doen naar de ponyshow. Helaas was er geen broek die ik leuk vond. Ach ja, komt allemal wel goed. Toen we thuis kwamen heb ik weer even zitten lezen (tja, je moet toch iets) tot Katrina vroeg of ik toch even wou rijden, want als ik aan een springwedstrijd mee ga doen, is het wel handig als ik dit oefen. Dus ik naar buiten (was gelukkig eventjes droog) en Mooch gehaald. Na heel wat geglibber door de wei had ik haar dan toch. Snel opgezadelt en gelongeerd en toen losgereden. Katrina was er inmiddels al wel, maar Ruby was in de modder aan het spelen en was (natuurlijk) in de modder gevallen. Dus ik moest losrijden en op Katey passen tegelijk. Don't try it at home! :P Nogal moeilijk. Vooral ook omdat ze aan het schieten waren en Mooch hier nog een paar keer van wegsrpong. Toen alles was opgelost met Ruby heb ik dan toch nog gesprongen. Ging weer erg goed. Weer een paar aanwijzingen gekregen en foutjes gemaakt, maar Katrina zei dat ik het erg goed deed en dat ik snel leerde. Dus nu maar hopen dat ik over 2 weken klaar ben voor een wedstrijdje :S Hierna de paarden meteen gevoerd en naar binnen gegaan voor supper. De rest was al begonnen, maar ik was ook best laat binnen. Hierna hebben we de film van gisteren afgekeken, het is een leuke film!!! Heb nu ook mijn nieuwe sweater aan en ik houd van mijn nieuwe sweater, hij is zoooo zacht. Maar ja, dat is niet interessant voor jullie. Verder nog Ruby in bed gelegd en gedouched. En nu zijn we de film bride wars aant kijken. Ok een leuke film.
Dusss greotjes allemaal.
talk 2 U soon

  • 06 Augustus 2009 - 16:35

    Mama:

    Hier is het geweldig weer. 30 graden en zeer zonnig. Wij hebben jullie weer gekregen denk ik. Als we dat hierna maar niet weer van jullie krijgen. Wij zijn aan het schilderen en als we klaar zijn gaan we nog even met vakantie dus dan willen we geen regen. De kamer is klaar en nu hoeven we alleen de bijkeuken en evt onze slaapkamer nog maar dus bijna klaar. Ik ben benieuwd hoe de springwedstrijd gaat. Frans zei al dat satan geen springpaard is dus waar moet je straks hier op oefenen.
    groetjes Mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Olds

Canada

Recente Reisverslagen:

29 Augustus 2009

alweer thuis

20 Augustus 2009

Morgen al naar huis?!?!?!

18 Augustus 2009

Banff

15 Augustus 2009

the hunters

12 Augustus 2009

Nog maar 9 daagjes?!?!?!
Yvonne

Actief sinds 10 Juli 2009
Verslag gelezen: 131
Totaal aantal bezoekers 24557

Voorgaande reizen:

09 Oktober 2014 - 18 Januari 2015

Coschap India!

11 Juli 2009 - 21 Augustus 2009

Canada

Landen bezocht: