De Ponyshow!!!! - Reisverslag uit Olds, Canada van Yvonne Vriens - WaarBenJij.nu De Ponyshow!!!! - Reisverslag uit Olds, Canada van Yvonne Vriens - WaarBenJij.nu

De Ponyshow!!!!

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

09 Augustus 2009 | Canada, Olds

8 augustus 2009
Vandaag ging de wekker erg vroeg. Je zult het maar amper geloven, maar mijn wekkertje ging al om kwart over 5 af! Half 6 was ik mijn bed uit en om kwart voor 6 stond ik al buiten. Hier hebben we alles klaar gemaakt voor die dag! Mijn plan om gisteren vroeg naar bed te gaan, ging helaas neit door, want Katrina had mijn hulp nog nodig. Dus lag ik er tegen half 11, misschien 11 uur in! Om kwart voor 7 zaten we allemaal in de auto. Nou ja, allemaal? Hans ging niet mee, maar verder zat iedereen erin. Zijn eerst naar Tim Hortons (een of ander koffie/voedsel iets) gereden en hebben daar wat ontbijt gehaald, want dat hadden we allemaal nog niet gehad. Dit hebben we in de auto opgegeten, want we moesten natuurlijk wel op tijd komen! Eenmaal daar aangekomen hebben we eerst ons zelf gemeld. We kregen een nummer. Toen we ons nummer hadden (Candy: 48 en Shirley: 49), hebben we eventjes naar de shows gekeken die er al waren. Daarna hebben we Shirley klaar gemaakt. Want ik en Shirley waren al snel aan de beurt. Toen Shirley er prachtig uitzag, zijn we naar de ring gegaan. Hier heb ik nog even goed gekeken, want ik had het natuurlijk nog nooit gedaan! Toen was het mijn beurt. Dus ik de ring in. Wist nog steeds neit precies wat ik moest doen, maar goed, ik ging maar wat doen. Was lekker achteraan gaan staan, want dan kon ik nog eens goed kijken. Dus alle pony's voor mij gingen. Net voor ik meost, gaf de ringmeester mij nog wat tips. Hij was commentaar aan het geven op de pony voor mij en daaruit kon ik dus opmaken wat ik wel en niet moest doen :P Dus toen was het mijn beurt. Ik met Shirley naar het midden gelopen en daar ging de jury Shirley bekijken. Daarna moest ik gaan rennen. Ik dacht zelf dat het wel goed ging en ook Katrina stak haar duimen op! Na mij kwam nog een pony. Hierna prijsuitrijking. Er waren veel andere paarden dus ik dacht dat ik toch geen kans zou maken. Bleek ik 1e en 3e te zijn (2 jury's, dus 2 prijzen). Best goed vond ik zelf!!! Hierna Candy klaargemaakt. Katrina moest met Candy showen. Candy deed het erg goed. Hij zag er geweldig uit. Candy was dan ook 2x 1e! Daarom moest ie ook naar de champion nog iets. Dit heeft ze alleen neit gewonnen. Daarna kwam Claire. Ik vertelt hoe haar pony het gedaan had en hier was ze erg blij mee. Claire zelf was zenuwachtig. Zij moest de volgende show doen. Deze keer zaten Claire en Katrina in een klas. Ze deden het erg goed, maar de competitie was zwaar. Candy was 1e en 2e en Claire was 4e en 6e. Dat is toch wel goed van al de pony's die in de ring waren. Candy moest weer naar de champions, maar won hier weeer niets. Toen moesten we de hele middag nog wachten. Dit was best gezellig, want we zaten met ze alle rond de trailer en het was lekker weer, dus heel erg vonden we het niet. Behalve dan dat het toch wel erg laat werd. We hadden 's ochtends geshowed, en 's avonds waren de spellen waar Ruby en Claire aan mee deden. Deze waren erg leuk. Het was barrelracing (wheelbarrel zoals Ruby ze noemt), keyholeracing, pullbending en steakrace. Ik heb ze bijna allemaal met Ruby meegerend. Behalve de pullbending, die heeft Katrina gedaan. Maar ja, dat is al met al wel een hele work out hoor! Ruby vond het helemaal geweldig. Vooral ook omdat ze lintjes kreeg. Ze was helemaal blij toen ze een roze had!!! Die vond ze zelfs nog leuker dan de 1e prijs: een regenboogkleurige. Ruby was in de barrelrace 3e, in de keyholerace 2e en pullbending en steakrace was ze 1e. Maar dat maakt Ruby niets uit, ze kreeg lintjes!!!! Toen gingen we naar huis. Het was inmiddels al erg laat en ik was moe omdat ik zo vroeg was opgestaan. Dus wij naar huis, hebben we onderweg 3x gestopt omdat Katey ontzettend aan het huilen was, en wisten niet wat er aan de hand was. Op een gegeven moment is ze toch wel in slaap gevallen. We kwamen tussen half 10 en 10 uur thuis. Toen moesten we nog vanalles doen. Dus ik lag weer pas om 11 uur in bed. En de volgende dag was er nog een ponyshowdag, dus moest ik er weer vroeg uit! Maar het was wel een super leuke dag.

9 augustus 2009
Vandaag was het weer een erg vroege dag. De wekker ging vandaag om 5 uur!! Om kwart over 5 was ik mijn bed uit. Heb gedoucht om maar te proberen om wakker te worden. Om kwart voor 6 was ik beneden. Ik had met Katrina afgesproken dezelfde tijd als gisteren, dus ik vond dat ik dat best goed gedaan had. Katrina was er alleen nog niet. Dus heb ik eerst nog eventjes gezeten. Om 6 uur was ik buiten. Ik heb Luigi, Eva en Sanny gevoerd en water gegeven. Daarna ben ik naar binnen gegaan en heb mee geholpen met het inladen van alle spullen die we vandaag nodig hadden. Deze keer zaten we wel wat later in de auto, maar dat maakte niet zoveel uit. Ook vandaag zijn we naar Tim Hortons gegaan voor het ontbijt. Daarna op weg naar de ponyshow! Vandaag hoefde ik niet echt iets te doen. Dus ze hadden mij maar als groom aangewezen :P Ik alle paardjes mee klaargemaakt en zo. Toen we aankwamen, konden we eerst de trailer nergens kwijt, omdat we wat later waren. Maar daardoor hadden we daarna wel een van de beste plaatsen (midden op de plaats). Snel Shirley opgezadeld zodat Claire kon inrijden. Hierna Shirley pas echt goed geborsteled en mooi gemaakt. Dan was het Claire's class. Ze deed het erg goed, maar zat niet bij de beste en daarom werd ze de ring uitgestuurd samen met 3 andere. Hier was ze erg teleurgesteld van. Daarna was het Ruby's class. Ze moest stappen en draven aan de lijn. Ze was 2e geworden en had een medaille. Hier was ze heel erg trots op! Daarna had Claire nog een class. Ook deze deed ze heel goed. Hier werd ze 4e en hier was ze heel erg blij mee!!! Daarna hebben we daar nog een uurtje gewoon rond gelopen, maar om 11 uur zijn we weer naar huis gereden. Op de terugweg sliep de halve auto :P Eenmaal thuis aangekomen hebben we de ponies in de wei gezet. Wat was het eerste dat ze deden denk je... juist ja, rollen! Maar dat hadden ze wel verdient, want ze hadden hard gewerkt dit weekend. Daarna zijn we het huis in gegaan en zijn allemaal even bijgekomen. We hebben de film Moondance Alexander nog een keer gekeken. Hierna zijn Ruby, Nolly en Claire buiten gaan spelen en daarna zijn we de trailer uit gaan laden. Toen dit eenmaal gebeurd was, ging ik Mooch rijden. Mijn houding was vandaag erg goed volgens Katrina. Ik was hier vandaag erg op aan het letten. Mijn voet deed wel zeer naderhand, maar volgens Katrina was het wel goed wat ik deed, dus met wat oefenen zou dat over moeten gaan. Ook heb ik geoefend op de galopwissels. Ze gingen neit altijd even goed. Mooch versnelde bijna altijd, maar vandaag gingen ze heeel erg goed! Daarna ben ik naar binnen gegaan en heb opgepassen. Hierna was het supper en daarna heb ik nog wat in mijn tijdschrift zitten lezen. Ruby nog in bed gelegd en vandaag ga ik vroeg naar bed, want ik ben wel zoooooo moe! I'm just exhausted!! Niet gek natuurlijk. En volgend weekend is het 'my turn'! Dan ga ik meedoen aan de wedstrijd van MJ Farms. Dan mag ik het hele weekend rijden! Heb hier veel zin in. Al hoop ik wel dat we nog wat gaan oefenen! Zal vast wel. Groetttttt

http://ieffoonnoo.hyves.nl/fotos/
Als je naar deze site gaat en dan op Triip toooo Canada klikt, dan kun je de foto's bekijken die ik tot nu toe geupload heb!!! Wil je de foto's in het groot, dan klik je op een foto en dan heb je hem. Met de pijltjes kun je dan naar de volgende of vorige foto!

  • 10 Augustus 2009 - 16:04

    Cok:


    Superleuk dat je 1e en 3e werd! Je hebt het er maar druk mee allemaal!
    Wat moeten ze straks zonder jou...?!!

    Geniet nog maar een beetje van je verblijf in Canada en nog veel plezier! ik ga even de foto's kijken!

  • 11 Augustus 2009 - 19:02

    Jan En Franka:

    Hoi Yvonne,

    Aan je verslagen te zien heb je het nog steeds goed naar je zin daar in Canada. Knap hoor dat je dit allemaal al doet op met je zestien jaar. Dat durven er niet veel. Over 10 dagen ben je alweer terug en dan op naar je 17e verjaardag.
    Dan willen we jouw verhalen wel is live horen. Alvast een goede terugreis gewenst en we zien je op je verjaardag.

    Groetjes Jan en Franka

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Olds

Canada

Recente Reisverslagen:

29 Augustus 2009

alweer thuis

20 Augustus 2009

Morgen al naar huis?!?!?!

18 Augustus 2009

Banff

15 Augustus 2009

the hunters

12 Augustus 2009

Nog maar 9 daagjes?!?!?!
Yvonne

Actief sinds 10 Juli 2009
Verslag gelezen: 149
Totaal aantal bezoekers 24540

Voorgaande reizen:

09 Oktober 2014 - 18 Januari 2015

Coschap India!

11 Juli 2009 - 21 Augustus 2009

Canada

Landen bezocht: