Nog maar 9 daagjes?!?!?! - Reisverslag uit Olds, Canada van Yvonne Vriens - WaarBenJij.nu Nog maar 9 daagjes?!?!?! - Reisverslag uit Olds, Canada van Yvonne Vriens - WaarBenJij.nu

Nog maar 9 daagjes?!?!?!

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

12 Augustus 2009 | Canada, Olds

10 augustus 2009
Vandaag ging de wekker om kwart voor 8. Ben pas tegen 9 uur uit bed gekomen, want toen hoorde ik ze boven pas. Iedereen was nog wat moe van het weekend! Dat was ook een erg lang, maar wel leuk weekend. Ontbijt en paardjes gevoerd. Tijdens het voeren was Ruby deze keer mee. Toen we Billie (de hond) allemaal hoorde blaffen, gingen we kijken wat er aan de hand was. Zat er een uil in de schuur. We konden erg dicht bij komen. Ik denk dat we op zo'n 2 meter van de uil stonden!!! Klaar met voeren zijn we dan ook snel naar binnen gegaan om een fototoestel te halen en ja, ik heb hem op foto! Daarna heb ik even binnen gezeten. Toen heeft Katrina Zebedee gelongeerd. Ik heb met de kinderen wat gespeeld. Daarna was het lunchtijd. Na de lunch heb ik Ruby in bed gelegd. Nolly was met Hans mee en Katey sliep ook. Ze zouden komen voor het kantoortje. En daar zou Katrina op wachten en dan zou ze naar buiten komen om mij te helpen. Want ik meost springen, want ik meot oefenen voor de wedstrijd dit weekend. Dus ik Mooch opgezadeld en daarna gestapt. Katrina kwam even later op het balkon staan en riep dat ik maar wat over het erf moest gaan wandelen met Mooch, want die mannen voor het kantoortje waren er nog niet en Ruby sliep nog neit. Dus ikd at gedaan. Daarna riep Katrina nog een keer dat ik maar af moest zadelen en dan later op de dag nog maar een keer meost rijden. Nog steeds dezelfde rede.
Dus ik weer naar binnen. Hier hebben we een groot deel van de formulieren ingevuld voor de MJ farm wedstrijd dit weekend. Ik doe mee aan zo'n 5 wedstrijden! Toen heb ik even muziek zitten luisteren met een sudokupuzzel. Daarna waren die mannen voor het kantoortje er eindelijk, paste het bureaublad niet en moesten ze weer terug. Ondertussen had Ruby weer een van haar buien en stond te gillen. Daarom kreeg ik de opdracht Ruby mee naar buiten te nemen en maar wat te doen. Dus ik Ruby op de trampoline gegooid. Toen moest ik er bij komen en binnen 1 minuut probleem opgelost. Ze kon al weer lachen. Dus ik minstens een half uur mee op de trampoline gesprongen waarna we weer naar binnen zijn gegaan voor supper. Na supper hebben we gezamelijk de paarden gevoerd. Daarna de kinderen in bed gelegd. Toen ik Ruby in bed had gelegd was ik meteen naar buiten gegaan om Mooch weer op te zadelen. Het was inmiddels al 9 uur. Ik Mooch opgezadeld en ben gaan rijden. Tijdje later kwam Katrina en heb ik alsnog gesprongen. In het begin even gewoon gereden en nog aan mijn houding gewerkt. Al zei Katrina dat ik nu een erg goede beenpositie heb en dat ik als ik meedoen in een wedstrijd voor mij rijden er niet veel mij kunnen verslaan. Denk dat dat wel mee zal vallen, zo goed ben ik echt niet! Verder heb ik een coursje geprongen en het ging best goed. In het begin had ik het ritme nog niet helemaal te pakken, maar de laatste hindernis ging goed. Dus nu weet ik hoe het moet voelen en daar moet ik nu dus aan gaan werken. Daarna heb ik gedouched en heb boven met Katrina nog wat coursen doorgenomen die mogelijk zijn bij een huntershow. Een huntershow is waar ik aan ga meedoen. Deze heb je niet in Nederland of ergens in Europa. Alleen in Canada en America volgens Katrina. Dus dat is zowieso al een leuke ervaring:P
Daarna ben ik vrij snel naar bed gegaan.

11 augustus 2009
Vandaag ging de wekker om kwart voor 8. Om kwart over 8 was ik mijn bedje uit. Daarna lekker ontbeten. Deze keer heeft Katrina de paardjes gevoerd, omdat ik nog bezig was met mijn ontbijt en ze wou het vroeg gedaan hebben. Daarna met zijn alle naar buiten en daar heeft Katrina Zebedee gereden. Eerst meots ik de kids even vermaken. Zijn weer naar de schuur gelopen om te kijken of de uil er weer was. Was er niet en wij waren weer zo'n 10 minuten bezig, want om van de ring naar de schuur te lopen is zo'n ongeveer 5 minuten heen en 5 minuten terug. Nou oke, dat is dan wel overdreven, maar het is toch wel eventjes lopen. De uil was er niet en dus zijn we maar terug gelopen. Daar heb ik Katrina geholpen met het bouwen van de hindernissen. Zou hoefde zij neit heel de tijd van haar paard. Hierna heb ik meteen Mooch opgezadeld en heb gereden. Heb geoefend op mijn houding. Wil natuurlijk niet voor gek staan daar tijdens de wedstrijd! Hierna kwam Claire en hebben we ook meteen de pony's gedaan. Claire heeft gesprongen. Zij doet dit weekend ook mee aan de wedstrijd en daarom moest zij ook springen, want ook zij had dit nog nooit gedaan. Ging erg goed. Tussendoor heb ik Candy met Ruby gelongeerd. Daarna hadden we lunch. Daarna hebben we hier even in het huis rondgerend. Soort van tikkerverstoppertje of iets. Niet echt een naam, maar Ruby en Nolly vonden het wel leuk. Daarna zijn we naar wildlife discovery park gegaan. Dit is in Innisfail. We hadden al de paarden al gedaan en iets anders hadden we niet te doen. Hier zijn we als eerste naar de berenshow gegaan. Deze beren die deden kunstjes die ze eerder in een film of commercial of iets hadden meoten doen. Ik sta op de foto met een van de beren. De beer doet mee in de pepsireclame en zoekt hier naar pepsi en kan het niet vinden in de koelbox. Dan zegt ie, ow no pepsi. Hij doet het bij de 23 seconde :P Die pose doet ie ook op de foto met mij. Ik vond het zo schattig eruit zien! Anyway, heb de site bijgevoegd en dan kun je kijken!

Daarna zouden we naar huis moeten, want er was van alles aan de hand. Die gasten van het kantoortje waren er weer en Hans was neit thuis en had ze wel binnen gelaten en ga zo maar door. Maar toen we bijna bij de uitgang waren, konden we toch blijven. Dus hebben we de hele middag daar nog rondgelopen en allerlei dieren gezien. Daarna zijn we naar huis gegaan en waren die gasten er nog steeds. Katrina had het helemaal gehad. En we hebben snel supper gegeten. Daarna ging Claire naar huis en heb ik even beneden gezeten, tot ik mee moest helpen met de kindjes in bed leggen. Die gasten waren toen nog niet weg. Toen die gasten eindelijk weg waren, kon Katrina eindelijk weer tot rust komen en hebben we nog even wat tv gekeken. Daarna naar bed gegaan.

12 augustus 2009
Nog maar 9 dagen te gaan. Kan neit geloven dat het zo snel gaat. Het voelt nog helemaal niet als dat ik hier zo lang ben geweest.
Wekker ging om kwart voor 8 en was weer om kwart over 8 mijn bed uit. Daarna ontbijt en de paarden gevoerd. Ik meost de pony's wat hooi geven, maar hun hooi was op en dus moest ik met de kruiwagen een nieuwe baal hooi halen. Dit ging alleen niet helemaal zo als gepland en dus was de hele horseshack een rotzooi. Eerst dat opgeruimd en toen snel naar de andere paardjes. Toen ik binnen kwam stond Katrina al op het punt naar buiten te gaan en om op Zebedee te rijden. Ik me snel omgekleed en met de kinderen naar buiten gegaan. Nou ja, Ruby en Katey, want Nolly was met Hans mee. Daarna eventjes naar Zebedee geweest en daarna weer eventjes gaan kijken of de uil er weer was. Natuurlijk is die uil daar niet meer. Maar Ruby wordt helemaal blij als we eventjes gaan kijken! Daarna zijn we bij Katrina gaan kijken. Ruby moest naar de WC maar wou dit niet toegeven. Op een gegeven moment hadden we haar toch zover en heeft ze gelukkig niets in haar broek gedaan. Daarna heb ik meteen Mooch opgezadeld. Toen iwk net op Mooch haar rug zat, kwam Marianne (degene waar ik een enquete voor moest invullen) langs. Dus ik weer van Mooch afgestapt en snel naar binnen gegaan om dit te pakken en aan haar te geven. Inmiddels was ook Claire al gearriveerd. Nog even staan kletsen. Had nog niet alle foto's ingevuld, dus ik moet nog wat foto's sturen als ik thuis kom!! Help me herrineren allemaal!!!! Daarna weer terug naar buiten. Katrina kwam ook en we gingen weer aan de slag. Eerst wat losgereden. Toen gewerkt aan het lichtrijden. Het lichtrijden gaat wel goed, maar ik zit altijd op het verkeerde been en ik kan dit niet goed krijgen. Ja, dit lukt natuurlijk wel, maar volgens Katrina moet ik meteen op het goede been zitten en dat kan ik dus eeeecht niet!!! Ow ja, voor de andere die neit weten wat dit is... Dat betekent dat je uit het zadel komt als het buitengbeen naar voren gaat. Beter kan ik het niet uitleggen. Daarna gingen we weer springen. Ging vandaag best wel goed. Behalve toen we voor de Handy Hunter gingen oefenen. Daarin moet je snel kunnen draaien en dit lukte neit helemaal. Ik vergat vanalles te doen en ben er daarom een keertje bijna afgevallen. Mooch wou me duidelijk maken dat ik iets fout deed. Ze had me er makkelijk af kunnen bokken, maar dit deed ze neit, ze wou me alleen duidelijk maken dat ik iets fout deed. Dit is natuurlijk fijn (je kunt zeggen, wat een slecht paard dat ze je er bijna afbokt, maar dit is neit, want ze wou niet dat ik er af viel, want dan had ze wel doorgezet), Katrina kan natuurlijk wel van alles roepen, maar je realiseert het je pas als er edcht wat gebeurt. De laatste keer ging het echter wel goed. Mooch heeft me 2x verteld dat ik iets fout deed, maar verder heb ik nu het ritme te pakken en weet ik waat ik wel en niet moet doen. Toen ik klaar was hebben we meteen de pony's gedaan. Claire ging de barrelrace oefenen omdat haar dit zo goed bevallen was op de ponyshow! Ik heb Ruby met Candy gelongeerd. Hierna zijn we naar binnen gegaan voor lunch. Claire moest net voor lunch weg, maar ze heeft wat boterhammen meegkregen. Na de lunch ben ik even naar beneden gegaan, want ik aws kapot en had even wat rust nodig. Heb even wat muziek geluisterd en een sudokupuzzel gemaakt. Hierna ben ik weer naar boven gegaan. Heb Ruby wakkergemaakt, want we gingen weer naar de dierenarts. We gingen kijken of Ava drachtig was. Ik eerst snel Zebedee gehaald, deze moest Luigi in de wei vergezellen als Ava en Sanny weg waren! Daarna gingen we op weg. Daar aangekomen heb ik Ava uit de trailer gahaald en in het hokje gezet. Ava is zwanger!!! Ik ehb zelfs het hartje zien kloppen! Daarna zijn we een ijsje gaan halen. WAnt het was vandaag weer lekker weer. Zo'n 22 graden. Thuis aangekomen zijn we naar de barn gegaan. We hadden koffie gehaald en gingen dit brengen. Alle muren staan nu op.
Toenw e weer naar het huis gingen, hadden we supper. Voor supper heb ik nog eventjes beneden gezeten, want ik had eventjes niks te doen. Na supper heb ik de paarden gevoerd met Nolly en Ruby. Ruby had een ongelukje en meost dus al weer gauw naar binnen. Maar Nolly heeft me goed geholpen. Daarna heb ik eventjes mee geholpen met ze in bad doen. Daarna nog even mee de film afgekeken. Air Bud :P Daarna ben ik gaan bloggen en ik denk data alles wat ik vanavond nog ga doen is tv kijken.
dus greetzzzzz!!! See ya all (way to) soon!!!!!