Banff - Reisverslag uit Olds, Canada van Yvonne Vriens - WaarBenJij.nu Banff - Reisverslag uit Olds, Canada van Yvonne Vriens - WaarBenJij.nu

Banff

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

18 Augustus 2009 | Canada, Olds

16 augustus 2009
Vandaag ging de wekker om kwart voor 8. Ik wou om 8 uur uit bed komen, maar ik was weer in slaap gevallen. Om half 9 kwam Ruby mijn kamer in: Yvonne, we're going to Banff!!! En ze sprong op mijn bed en gaf me een knuffel. Kei schattig. Ik meteen uit en bed en naar boven gegaan. Daar heb ik ontbeten. Daarna ben ik beneden een koffer in gaan pakken. Want we zouden daar gaan overnachten. Toen ik klaar was met mijn koffer ben ik naar buiten gegaan en heb ik de paardjes gevoerd. Hierna zijn we in de auto gesprongen en zijn we naar Banff gereden. De reis duurt zo'n 2 en een half uur. Ruby en Nolly keken een film achter in de auto en ik luisterde naar muziek op mijn ipod en keek naar buiten. Ik vind dat hier erg leuk om te doen, in de auto naar buiten kijken. Het is hier zooo mooi en je kunt zo ver kijken. Heb ookw at foto's gemaakt vanuit de auto. Toen we in Banff aankwamen, zijn we eerst naar de Banff Springs gereden. Dit is een erg luxe hotel. Katrina wou kijken of we een goede deal konden krijgen en dan daar overnachten. Het was te duur en dus zijn we weer verder gereden. We gingen naar een of andere waterval. Daar hebben we wat rondgelopen en even in het water gestaan. Ow god, dat was koud!!! Het was water van de bergen! Daarna zijn we verder gereden. We hebben ergens in Banff geparkeerd en toen zijn we daar gaan rondlopen. Eerst naar de toeristeninfo voor wat info over een hotel. Daarna zijn we even gaan winkelen. Ik heb wat dingetjes gekocht. Daarna gingen we voor een hotel. We zijn naar de Rimrock gegaan. Dit vond ik ook al een ontzettend sjiek hotel. Ze rijden je auto weg, ze brengen je bagage en al dat soort dingen. Of is dat normaal voor een hotel? Heb ik eigenlijk geen verstand van, want ik ben nog nooit in een hotel geweest. Behalv enu dan. Daar zijn we gaan zwemmen. Na het zwemmen zijn we naar het centrum gereden. Hier zouden we gaan eten. Eerst gingen we naar een restaurantje, maar daar hadden ze geen kinderstoel. Toen gingen we naar een ander restaurantje, daar was de wachttijd zo'n 40 minuten. Toen zijn wee maar weer teruggereden naar het hotel. Daar hadden ze ook een restaurant. Eerst ging Katrina Katey verschonen. Ik ging met Nolly en Ruby aan de tafel zitten. Daar had Ruby een ongelukje. Ze had op de stoel geplast. Ik naar de serveersters en die keken me aan alsof ik een alien was. Gelukkig was er eentje die glimlachte en zei, ow dat regel ik wel eventjes. Ik met Ruby naar de WC en daar haar nog even verder laten plassen. Daarna kwam Katrina naar beneden en ging meteen weer naar boven met Ruby. Ik met Katey weer aan tafel gaan zitten. Daarna kwam Katrina met Ruby en kregen we wat brood om te beginnen, want we waren allemaal uitestorven. De serveerster die Ruby's probleempje had opgelost was ook onze serveerster en ik moet zeggen, ze was erg aardig. Hoe ze alles mee oploste en holp! Toen Katrina en ik op de kaart keken, hadden we allebei zoiets van mmmm, dit is te sjiek voor ons. Het was ook een echt sjiek hotel. Dus Katrina en ik haadden maar wat van het kindermenu besteld. Maar het was echt heeel erg lekker. Na het eten zijn we ook heel snel naar boven gegaan. Hier heb ik Ruby en Nolly hun pyjama aangetrokken terwijl Katrina desert ging halen. Dat hebben we toen gegeten en daarna zijn we in bed gaan liggen. Ik deelde mijn bed met Ruby. Nolly en Ruby hebben eerst nog tv gekeken en ik heb een puzzeltje gemaakt. Daarna moesten we gaan slapen. Alleen Ruby wou niet gaan slapen. Ze was allemaal aant draaien en aan mij aan het trekken en doen. Irritant!!! Want ik was wel moe. Ze heeft dit trouwens gedaan tot 11 uur. Toen viel ze ongeveer in slaap. Maar toch heb ik slecht geslapen. Ruby draaide in haar slaap heel de tijd dwars in bed en begon dan tegen me aan te schoppen. Ik heb voeten in mijn buik gehad, mijn rug en zelfs mijn gezicht. Jaaa, dat was mijn nacht!!! Gelukkig lieten ze me uitslapen in de morgen.

17 augustus 2009
Vandaag hebben ze me laten uitslapen tot 9 uur. Daarna heb ik ontbeten. Geen idee wat ik op heb, maar het was lekker. Na het eten hebben we meteen uitgecheckt en zijn we naar de gondel geweest. Hier zijn we boven naar een berg gegaan. Hier hebben we een stukje gelopen tot we helemaal boven waren. Hier hebben we Chipmunks en Ground Squirrels gevoerd. Ook heb ik heeeeel veeeeel foto's van het uitzicht en de bergen. Nadat we weer naar benedenw aren gegaan zijn we naar het centrum gereden en hebben daar eventjes gewinkeld. Katrina vond dat ik persee iets van lululemon moest hebben. Dit is een Canadees merk dat hier erg populair is. Het was daar in die winkel kei duur, maar Katrina zei dat ze me een kado wou geven omdat ik haar zo goed had gehollpen de afgelopen weken. Ikzelf vind eigenlijk dat ze me al veels te veel gegeven heeft. Dus ik als ik tijd heb, koop ik nog een kadootje en anders laat ik hier gewoonw at geld achter! Anyway, nu heb ik dus een sweater van lululemon en ik moet zeggen, wat een super sweater!!! Ook heb ik een typisch iets gevonden voor Maaike, dus Maaike, je krijgt een klein kadootje uit Canada voor je verjaardag :P En ik weet zeker dat je het super vind!!! Daarna zijn we bij MacDonalds gaan eten. Hiernna heb ik nog wat geld gehaald, want ik had geen Canadese dollar meer! Hierna zijn we naar een meer gereden waar Nolly en Ruby nog wat gezwommen hebben. Ik niet, vond het veels te koud, want het was erg winderig en het water was ook niert zo warm. Maar Nolly en Ruby hadden plezier en ik kon genieten van de omgeving, want het was er prachtig! Hierna zijn we weer naar huis gereden. Nolly en Ruby weer een film gekeken. Nou ja, Ruby neit echt, die was in slaap gevallen, maar dat had ze ooke cht nodig. Thuis aangekomen, hebben we alle spullen uitgepakt en daarna supper gegeten. Na supper hebben we de paarden gevoerd en daarna de kindjes in bed gestopt. Ik heb wat tv gekeken, maar ben ook snel naar bed gegaan, want ik was toch erg moe!!!

18 augustus 2009
Vandaag ging de wekker om kwart voor 8, maar ik kwam pas rond kwart voor 9 mijn bed uit, ik was echt moe! Vandaag heb ik echt helemaal niets nuttigs gedaan. Katrina heeft 's ochtends de paarden gevoerd, terwijl ik heb otnbeten. Verder heb ik wat met de kindjes gespeeld, tv gekeken, gemsned met iedereen die online was en die ik wel gezellig vond en op de kindjes gepast. Dat was het eigenlijk allemaal wel. ook heb ik nog een uurtje op mijn bed gelegen omdat ik zoooo moe was. Na supper heb ik mee de paardjes gevoerd. Later nog de kindjes in bed gelegd. Katrina was weg, dus deze keer ik helemaal alleen. Morgen is Ruby's verjaardag en ik heb in Banff een klein Kadootje gekocht. Ik hoop dat ze dat leuk vind. Nou ja, verder ga ik nog maar even tv kijken en dan weer vroeg naar bed. Hopelijk dat we morgen wel weer wat gaan doen. Ow ja, natuurlijk ruby's feest. Talk to you soon and see you all sooooon!!!!

xxx Ief

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Olds

Canada

Recente Reisverslagen:

29 Augustus 2009

alweer thuis

20 Augustus 2009

Morgen al naar huis?!?!?!

18 Augustus 2009

Banff

15 Augustus 2009

the hunters

12 Augustus 2009

Nog maar 9 daagjes?!?!?!
Yvonne

Actief sinds 10 Juli 2009
Verslag gelezen: 309
Totaal aantal bezoekers 24554

Voorgaande reizen:

09 Oktober 2014 - 18 Januari 2015

Coschap India!

11 Juli 2009 - 21 Augustus 2009

Canada

Landen bezocht: