Jaaaa, ik leef nog!!!! - Reisverslag uit Olds, Canada van Yvonne Vriens - WaarBenJij.nu Jaaaa, ik leef nog!!!! - Reisverslag uit Olds, Canada van Yvonne Vriens - WaarBenJij.nu

Jaaaa, ik leef nog!!!!

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

03 Augustus 2009 | Canada, Olds

Lang geleden, maar dat komt omdat ik niet zoveel tijd heb gehad. Of nou ja, wel wat tijd, maar neit aan gedacht! Anyway, hier ben ik weer :P

29 juli '09
Vandaag ging de wekker om 8 uur en raad eens, ik kwam meteen mijn bed uit!! Daarna heb ik ontbeten en de paarden gevoerd. Dit is eigenlijk onderhand wel standaart. Daarna heb ik Mooch gereden. Ging erg goed. Daarna Katrina en Zebedee. Toen Katrina klaar was heb ik Shirley nog gelongeerd en daarna was het al tijd voor lunch. Hierna heb ik even tv gekeken en daarna zijn we naar de stad gegaan. Na wat winkels zin we naar de zwemles gegaan. Na de zwemles heb ik thuis Ruby en Candy geholpen. Ze hebben gelongeerd. Hierna hadden we supper. Stijn, Anja en een vriend van Stijn aten mee. A(a)d (nog steeds geen idee hoe het precies is) lag in het ziekenhuis omdat hij door zijn rug was gegaan, dus kwamen ze bij ons eten. Na supper heb ik eventjes ontspannen met muziek en een sudokupuzzel. Daarna heb ik de paardjes gevoerd en daarna nog even tv gekeken. Hierna hebben Katrina en ik nog even op youtube gekeken naar ponyshows, want aangezien wij daaraan mee gaan doen, wouden we wel eens weten hoe dat eruit zag. We wisten niet wat we zagen. Wel eens naar de Welsh Cobs Stallion show gekeken (waarschijnlijk niet), maar dat is dus echt een CHAOS!!!! Al die beesten bokken, rennen door elkaar heen en je weet gewoon neit wat je ziet. Dus wij hadden ook zo iets van, mmmm, is dit nu een ponyshow??? Anyway daarna ben ik naar bed gegaan omdat ik toch wel ontzettend moe was.

30 juli '09
Vandaag ging de wekker om kwart over 7. Ik ing om Half 8 mijn bed uit. Hierna heb ik ontbeten. Daarna even gecomputerd, waarschijnlijk wat msn, maar dat ben ik nu vergeten wat ik precies heb gedaan. Daarna ging ik de paarden voeren. Ik schrok me een hoedje bij de pony's. Ik pakte het bakje waar je het voer mee opschept, komt er in eens een muisje uitgesprongen. Dus ik schrik hiervan, maar ik ben verder niet bang voor muizen dus had zo iets van, ok, zal wel. Ik voer in het bakje gedaan en in de emmer gedaan, vliegt er nog een muisje uit. Dus schrok ik nog een keer. Nadat ik de pony's gevoerd had heb ik de muisjes losgelaten en de voerbak nog beter afgesloten.
Toen ik klaar was met voeren, zijn we naar Red Deer gereden. Katrina had weer pilatus of wat dan ook en ik ging op bezoek bij Jan, Jacky en Femke. Femke ging mij de hele dag meenemen. Als eerste gingen we naar hun nieuwe 'barn'. Katrina wou dit ook zien en dus gingen we hier heen. Dit is grooooooooooooooooooooooooot!!!! Wel heel erg mooi. Heb foto's, maar het lukt me nog niet helemaal om die op de hyves te zetten, dus vandaar dat die link er ook nog niet is :P Hierna nam Femke mij mee naar hun paarden (die nog bij hun oude farm staan omdat de nieuwe nog niet klaar is, obviously!) Hier heb ik ook paardgereden. Ik mocht op Special. Hij was een beetje lui, maar toch wel een fijn relaxed paardje. Femke reed ook en ze rijdt idd erg goed! Femke zei dat ik ook wel goed kon rijden, ikke blij, want ik ben hier hard aan het oefenen. Ze zei dat ik mijn handen erg goed deed en hier was ik blij mee, want hier moest ik van Katrina op oefenen! Jee, dat is al zeker een ding geleerd!!! Daarna gingen we terug naar het huis van Femke. Hier heeft ze een film van haar laten zien. Nou ja, een film, korte filmpjes van haar op Spruce Meadows. Erg interessant! Hierna gingen we naar silvan lake. Hier gingen we zwemmen, maar het weer sloeg een beetje om, dus we hebben niet echt gezwommen, maar meer wat gefrisbeed in het water. Ook zijn we er niet zo lang gebleven. Daarna zijn we terug gegaan naar hun huis. Hier heb ik even wat tv gekeken terwijl Femke ging douche. Ook heb ik wat met Jacky gepraat. Het begon ook goed te regenen, dus het was maar goed dat we waren gegaan bij dat silvan lake. Daarna was het tijd voor supper. Hier kwam ook Koby en heb ik met Koby, Femke en Jacky zitten kletsen. Daarna, om 7.40 heeft Femke mij terug gebracht naar Olds. Het regende nog steeds erg hard, maar we hadden het wel gezellig in de auto. Toen we thuis waren hebben we hier nog met Katrina gekletst. Hierna is Femke naar huis gegaan en ik naar bed.

31 juli '09
Vandaag had ik geluk. Ik mocht wat uitslapen van Katrina. Dus ik tot 9 uur in bed gelegen. Ok, normaal is dat voor mij geen uitslapen, maar hier wel! Hierna heb ik ontbeten. Deze keer een keer niet de paarden gevoerd, want dit had Katrina al gedaan. Na het ontbijt ben ik naar buiten gegaan en heb Zebedee klaar gemaakt. Deze heb ik ook gelongeerd. Daarna heeft Katrina gereden. Toen Katrina klaar was heb ik Zebedee nog uitgestapt, want Katrina moest snel naar binnen. Hierna heb ik met Mooch gereden. Daarna al weer lunch, want ik was laat opgestaan, dus we hadden niet zo'n lange ochtend. Hierna heb ik 'opgepassen'. Katrina was buiten, want de dierenarts kwam voor Zebedee. Hierna heb ik gedouched. Daarna ging Katrina Ruby helpen met Candy, omdat ik al schoon was. Klinkt raar, maaar ze had zelf voorgesteld dat ik kon gaan douche. Toen ik naar buiten kijk, zat Nolly ook op Candy. Ja, af en toe vind hij het ook wel leuk om te rijden, maar hij is vooral van de tractors! Geloof mij maar, ik krijg hier veel verhalen van te horen! Niet dat ik echt luister, maar hij vindt het geweldig :P
Tijdens het oppassen ik met ons mam gemsnd. Ja, ik msn meer dan dat ik bel! :P Hierna naar zwemles. Na zwemles gingen we pizza halen, want het was weer pizza en beer night voor de crew. Nou ja, een paar dan, er waren er nog maar 2, inclusief Hans 3. Maar er waren nog wat andere aan geschoven, dus de pizza was wel op aan het eind. Hierna heb ik de paarden gevoerd. Daarna Ruby in bed gelegd. Toen tv gekeken. Kwam weer een leuke film: What a girl wants. Deze dus gekeken. Daarna nog meegedaan aan de name the foal contest. Mijn namen zijn geworden: Cayetano, Lightning McQueen en Saltarello. Best goed bedacht he!

1 Aug '09
Ja, dat was de maand juli alweer.
Vandaag ging de wekker om kwart voor 8. om 10 voor ging ik mijn bed uit en heb hierna ontbeten en de paarden gevoerd. Hierna gingen we naar Adrian. Katrina ging hem lesgeven. Hij doet tijdens de masters op Spruce Meadows mee aan de battle of the breeds. Dit houd in dat er een strijd is tussen de verschillende paardenrassen. Hij is van team Saddle Bred. Katrina ging ze leren springen. Ik heb daar mijn trouwe vrienden gezien, namelijk: de fries. Ze hebben daar een prachtige hengst. Ben helemaal verliefd (Al kan hij Satan niet vervangen hoor :P). Hierna zouden we eigenlijk naar MJ farms gaan om hier te rijden, maar het zou 31 graden worden, dus ehbben we dit maar niet gedaan. We hebben gelunchd. Hierna heb ik Ruby in bed gelegd. Daarna even gelezen. Daarna Ruby wee ruit bed gehaald. Hierna hebben ze even tv gekeken en nog even in het zwembadje gezwommen. Ze hebben een nieuwe van (wél, zoals Nolly zou zeggen) 8 feet. Die andere zat een gad in de onderkant, dus ze hadden een nieuwe nodig. Hierna gingen we alsnog naar MJ farms, maar niet om te rijden. We gingen op visite. Dit was wel erg gezellig. Dit is zo'n plaats waar je aan komt en je meteen thuis bent. Iedereen is welkom en iedereen kletst met elkaar en door elkaar en iedereen hoort erbij. Erg gezellig moet ik zeggen! Hier hebben we ook supper gegeten. Ze hadden echt huge biefstuk!! WE zijn hier gebleven tot kwart over 9. Hierna heb ik Ruby in bed gelegd en daarna een klein stukje van de film, You, me en Dupree gezien. Hierna naar bed gegaan, want ik was best moe.

2 aug '09
Vandaag ging de wekker om half 9, ik meteen uit bed. Ik was van te voren al wakker, dus dit was best makkelijk. Hierna hadden we ontbijt. Het was dan wel zondag, maar vandaag geen pannekoeken of gezamelijk ontbijt, maar dat maakt niet zo veel uit. Hierna heb ik Ruby en Candy gelongeerd. Hierna heeft Katrina Zebedee gelongeerd. Ik heb hierna de stal geveegd, want dat was een troep. Hierna was het al weer lunchtijd. Na de lunch heb ik Ruby in bed gelegd. Hierna Shirley gelongeerd en Mooch gereden. Hierna heb ik gedouched, want ik had het erg warm en dan helpt een niet al te warme douche best goed! Hierna heb ik gemsnd, Inge een paar keer ingemaakt met een spelletje. Hierna ben ik maar met de visite gaan praten. Ze hadden hier visite van mensen uit Haghorst. Dus ik daaar maar wat mee zitten kletsen. Ze hebben ook mee gegeten en 's avonds nog mee zitten kletsen. Nou ja, ik niet zoveel zitten kletsen, want ik kende la die mensen niet waar ze het over hadden en alles waar ze het over hadden snapte ik niet, dus op een gegeven moment ben ik bij Katrina binnen gaan zitten. Katrina zat binnen omdat ze buiten nederlands spraken, Katrina kan die wel een beetje volgen, maar niet goed genoeg. Ik met Katrina gecomputerd en die zat op ebay. Nou ja, komt erop neer dat ik een nieuwe hoes voor mijn ipod heb gekocht! En volgens mij en Katrina is hij erg Fancy!! Well, You see.

3 aug '09
Vandaag ging de wekker om half 8. Ik bleef in bed liggen tot ik ze hoorde. Dit was iets over 8. Ik was vanacht rond half 2 wakker geworden, want het stormde hier. Het onweerde, en net zoals een tijdje terug in Ned was het zo'n disco onweeer storm. Het bleef maar flitsen. Maar het onweer was hier wel 10x heftiger dan in Ned. En in Ned heb ik het al niet zo op onweer, om eerlijk te zeggen, ik ben zo'n beetje bang voor onweer als ik ergens alleen ben of in bed lig of zo. Dus ik hier een uur wakker van geweest en maar een beetje naar buiten zitten turen. Het regende ook superhard. Dus het was gewoon een storm hier! Anyway, ik ontbeten en hierna de paarden gevoerd. Natuurlijk overal een super modder boel. Hierna heb ik wat gecomputerd. Ik heb het internet gefixed, want dat deed het niet. Vraag niet hoe, want dat weet ik zelf ook niet, maar ik heb het gefixed. Hierna gingen we weer naar Adrian. Eigenlijk zou die hier komen, maar dit kon niet vanwege al de regen die 's nachts gevallen was. De bak was niet te rijden. Dus wij daar heen. Ik op Katey passen, maar het was wat kouder en Katey was koud en moe, dus ik heb heel de tijd Katey moeten troosten. Dit ging alleen niet zo goed. Daarom zijn we snel naar huis gegaan toen Katrina klaar was. Omdat het vandaag geen goed weer was en de bak neit te rijden was, zijn we iets anders weesten doen. Eerst zijn we naar Red Deer gereden en hebben hier bij KFC (wat ik van Hans persee moet melden) gegeten. Hierna ben ik met Katrina en Katey gaan winkelen in een winkelcentrum. Hans ging met Ruby en Nolly naar een andere winkel. Heb een sweater gekocht, of nou ja gekregen, ik mocht het Katrina niet terug betalen :S Ook nog 2 t-shirts, die heb ik overigens wel zelf betaald, meot neit denken dat Katrina alles betaald, dit wil ik ook niet. Wil eigenlijk alles terug betalen, maar dat neemt Katrina niet aan. Anyway, hier dus gewinkeld. Toen we naar huis wouden rijden, kwamen we Femke nog tegen. Ze zei dat met de storm (niet die wij vanacht hadden, maar hun hadden een hagelstorm de nacht van tevoren) de helft van het dak van hun nieuwe 'barn' was ingestort. Femke zei ook dat Jan en Jacky daar binnen waren en die moesten rennen. Jacky was gevallen en net ahcter haar was de barn in een gestort. Dus wij hier langs gereden. Ik heb er met mijn mobiel foto's van gemaakt, maar die kan ik dus niet op de comp zetten (die andere trouwens ook niet). Maar het is echt zonde. Hierna zijn we nog langs een andere huis gereden en hier op bezoek geweest. Niet de schoonste mensen die er zijn, maar ze waren wel aardig. Hierna door naar huis gereden en wat gegeten. Niet veel, want we hadden allemaal niet zo honger. Ik heb wat salade op. En nog wat vlees, maa rniet zo veel. Hierna heb ik nog even wat gelezen. Heb de paarden nog gevoerd (kreeg een stroomschokje omdat ik niet goed genoeg bukte) en daarna ben ik maar eens gaan bloggen, omdat dat alweer a while ago was :P
Anyway groetjes uit Canada en het gaat nog steeds goed met mij!!!!
En nee, wat iedereen mij hier vraagt zullen jullie je miss ook wel afvragen. Nee, ik heb GEEN heimwee hoor, alles gaat goed met mij. En ja, ik zal ook wel weer blij zijn om thuis te zijn, maar hier bevalt het me ook wel!
groetjes yvonne

  • 04 Augustus 2009 - 15:11

    RIEKVD WAL:


    HOI YVON.
    doe Jaquline en Jan de groeten.EN JIJ NOG EEN FIJNE VAKANTIE YVON.
    IK LEES REGELMATIG JOU VERSLAG,LEUK JE ZO TE VOLGEN,JE GAAT GRAAG EN GOED OM MET DE PAARDEN,KNAP HOOR
    JE BENT NIET BANG.GROETJES VAN MIJ RIEK

  • 05 Augustus 2009 - 12:21

    Jos Smit:

    Hey Yvonne,
    je kunt zeker wel merken dat de vakantie hier goed is begonnen :)! Je hebt dus weer een beetje Nederlands kunnen praten met de mensen uit Haghorst? Flinke onweersbuien dus daar? Wij gaan straks ook jullie kant op, ben erg benieuwd. Ben je nog bij grote shoppingmalls geweest? Grote steden bezocht of is dat niet de bedoeling?
    Nou, nog veel plezier daar en wie weet, komen we elkaar zomaar ergens tegen........

    PS. foto´s ook nog niet hier kunnen uploaden?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Olds

Canada

Recente Reisverslagen:

29 Augustus 2009

alweer thuis

20 Augustus 2009

Morgen al naar huis?!?!?!

18 Augustus 2009

Banff

15 Augustus 2009

the hunters

12 Augustus 2009

Nog maar 9 daagjes?!?!?!
Yvonne

Actief sinds 10 Juli 2009
Verslag gelezen: 195
Totaal aantal bezoekers 24624

Voorgaande reizen:

09 Oktober 2014 - 18 Januari 2015

Coschap India!

11 Juli 2009 - 21 Augustus 2009

Canada

Landen bezocht: