the hunters - Reisverslag uit Olds, Canada van Yvonne Vriens - WaarBenJij.nu the hunters - Reisverslag uit Olds, Canada van Yvonne Vriens - WaarBenJij.nu

the hunters

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

15 Augustus 2009 | Canada, Olds

13 augustus 2009
Ik heb geen idee wat we deze dag allemaal gedaan hebben. Kan het me gewoon echt neit herinneren. Ik heb gewoon wat gereden. Geoefend met het lichtrijden op het goede been. DAt kan ik me nog herinneren. Claire en een vriendin hebben gereden en ik heb Ruby en Candy gedaan. Katrina heeft Zebedee gelongeerd of gereden of zo. En verder heb ik er eigenlijk geen idee meer van. Vast eenzelfde dag als anders.

14 augustus 2009
Vandaag heb ik 's ochtends ontbeten. Katrina heeft de paarden gevoerd, het regende en ze zei dat ik dan wel binnen mocht blijven :P Daarna hebben we even binnen gezeten. Tot de lunch eigenlijk. Daarna hebben we de paarden in de trailer gezet en zijn naar het terrein gegaan waar we de show hebben morgen. Daar gingen we scholen. Dit houdt in dat je het terrein verkent en er eventjes kan rijden. Dit hebben we gedaan, maar het was heel erg slecht weer. Ook de bak was zoooo slecht. Hier is zand niet echt gewoon zand, maar er is heel veel klei. Dat betekent dus dat het een grote modderboel was. Daar moesten wij in rijden. Dit werkte natuurlijk ook niet helemaal. Eerst heeft Katrina Zebedee daar gelongeerd. Het was de bedoeling dat ze ook ging rijden. Dit heeft ze echter niet gedaan vanwege al de omstandigheden (het weer, de bodem, de kindjes enz). Daarna was het Claire's en mijn beurt. Wij eerst wat rondgeploetert in de modder en daarna nog wat kleine sprongetjes gemaakt. Niet veel, want zoals ik al zei, het was een modderpoel. Daarna zijn we naar huis gegaan. Het was inmiddels al wel 5 uur. Dus thuis aangekomen hebben we eerst de pony's verzorgd. Ze waren natuurlijk helemaal vies van de modder. We hebben ze gewassen. Shirley en Candy hebben we in de stal gezet en Mooch en Zebedee gewoon in de wei. Daarna zijn we snel naar binnen gegaan. Ik heb snel een warme douche genomen, want ik had het voort ontzettend koud! Mijn tenen deden zeer van de kou en waren vuurrood! Daarna hadden we supper. We hadden Pizza, dus dat was best goed! 's Avonds heb ik mijn zadel en hoofdstel gepoetst, want dat moet natuurlijk wel glimmen. Daarna had ik ghost whisperer opgezet, kon alleen nog niet kijken, want ik moest mijn laarzen nog oppoetsen. Nou ja, niet die van mij, maasr die van Katrina die ik aan ga doen. Daarna heb ik toch nog even ghost whisperer gekeken en daarna ben ik naar bed gegaan.

15 augustus 2009
Vandaag was de grote dag. Mijn springwedstrijd. Om kwart over 6 ging mijn wekker en om half 7 was ik mijn bed uit. Snel wat ontbeten en naar buiten gegaan. Daar was Katrina Candy aan het invlechten. Dit heb ik bekeken, want ik moest dit doen bij Mooch. Het is anders vlechten dan wij doen, het was met wol. Een echte huntervlecht of zo. Ik ben er zo'n 2 en half uur mee bezig geweest. Ik was er neit zo goed in, want ik moest ze bijna allemaal 2 of 3 keer overnieuw doen :P Daarna hebben we snel alles in de trailer geladen. Paarden en pony's en de spullen die we nodig hadden. Snel op weg gegaan want we waren al een beetje laat. We hadden om 10 uur een halterclass. Met zijn 3en allemaal in de ring. Ik, Claire en Allesandra (dit is het nichtje van Katrina en ging vandaag Candy rijden omdat er geen klassen waren voor Ruby). Dus snel mezelf omgekleed en de pony's geborsteld en naar de ring. Hier hebben we de halterclass gedaan. Het ging best goed, maar Mooch is al een oud paard en dus had ik niet veel kans. Ik was dan ook 5e. Nou ja, dat was laatste maar 5e klinkt beter. Dus laten we zeggen: ik was 5e van de 5. :P
Daarna hadden Claire en Allesandra wat klassen. Claire zou eigenlijk ook gaan springen, maar doordat de bodem nog steeds zo modderig was wou de pony dit eigenlijk niet en dus heeft ze dit niet gedaan. Maar ze heeft wel alle andere klassen gedaan. Claire deed het vandaag heel erg goed, ze was volgens mij alle keren bij het rijden 1e (misschien 1x 2e) en bij de halterclass was ze 2e. Allesandra deed het ook heel erg goed. Ze was bij alles 3e! Daarna hadden we even niets meer te doen en zijn we naar tim hortons gegaan voor lunch. Daarna zijn we terug gegaan en hebben we Mooch opgetuigd. Toen ik erop moest klimmen was Mooch erg fris. Ze steigerde toen ik er net op zat. Wel 2x zelfs. Ik snel naar de ring om in te rijden, want dat had ze heeeeel erg nodig! Eenmaal wat rond gegallopeerd ging het allemaal goed en heb ik daar nog wat kleine sprongetjes gemaakt. Daarna begon mijn klas en raad eens... ik was de eerste. Dus ik ging de ring in. Ik was niet eens zenuwachtig of zo. Anyway, ik de ring in en daar ging ik. Heb het allemaal foutloos gesprongen. Het was wat gehaasd en hier en daar fouten, maar voor mijn eerste rit moet ik zeggen dat ik erg tevreden was!!!! Ik was niet zo heel goed, werd 5e. Nee, deze keer niet van de 5. Van der 6 of 7. Dat is dus niet zo heel goed, maar het is tenminste niet laatste. Daarna was mijn 2e klas. Deze keer ging iets beter. Ik had een foute sprong, maar herstelde me snel. Denk dat dat toch best goed is. Zaten natuurlijk ook fouten in, maar hij ging al beter dan de 1e ronde. Hij voelde ook beter. Deze keer eindigde ik ook beter. Van dezelfde aantal mensen was ik deze keer 2e!!!! Daar was ik heeeeel erg trots op. Daarna moest ik weer de ring in. Deze keer ging de 2e sprong helemaal mis. Ik weet wat ik fout deed. Ik draaide niet goed en Mooch versnelde en ik stopte en dat werd een rare sprong (is te zien op video). Ik lande uit het zadel!! Oeps. Ik snel weer op de goede plaats in het zadel gekropen en gewoon verder gereden. De rest van de klas was best wel goed. Ik had natuurlijk in alle springklasse wat fouten, maar ik ben ook niet zo'n heel erg goede springruiter. Ik denk dat we hier zo'n 5 of 6 keer gesprongen hebben en toen had ik al wedstrijd!! Ik heb daar met wat andere meisjes uit dezelfde klas als mij zitten praten en die waren best onder de indruk. Die vonden dat ik erg goed sprong :O Niet te geloven, zo goed voelde ik me niet!
Maar goed, ondanks die ene sprong ging deze klas dus ook erg geod en ik was zelfs weer 2e!!!!!!! En weet je wat, ik had zelfs een geldprijsje: ik heb wel 10 dollar en 50 cent gewonnen. Wou het aan Katrina geven, maar zei zegt dat ik het heb gewonnen. Aokward!! Weer erg trots op mezelf. Daarna hadden we nog een under saddle. Dit is niet springen. Hier was ik 6e van de 6. Dit omdat Mooch al wat ouder is. Alle klassen (de spring en de flat) gingen om Mooch, dus niet om mij! Ook kun je op de video goed zien dat we dit niet geoefend hebben. Blijkbaar moet je in deze klar wat voorover zitten enzo, maar ja, ik als goede hollandse gewoon keurig rechtop in het zadel :P Maakt verder ook niet uit! Ik had mijn klasse gedaan en ik was best trots op mezelf! Ik had nog een klas die om mijn rijdingstijl ging. Dus hier moesten we even op wachten. Mooch afgetuigd en goed verzorgd en toen gingen Claire en ik vragen hoe veel paarden er in de klas voor mij waren. Dat waren er 17. Was alleen een probleempje. Ik was de enige in die klas van mij. Nou ja, in je eentje rijden en weten dat je dan toch een rode rozet krijgt en wint is natuurlijk niet zo super. Ik owu deze klas doen om te kijken waar ik ergens zou komen en hoe ik het zou doen tegen andere ruiters. Katrina blijft maar zeggen dat ik dat goed had gedaan anyway, dat ik waarschijnlijk toch wel 1e was geworden. DAt geloof ik niet helemaal, awnt zo goede ruiter ben ik helemaal niet!!!!! Maar omdat ik daaar dus de enige was, hebben we dat maar afgezegd en zijn we naar huis gereden. Hier heb ik me zelf snel omgekleed en we zijn uit eten geweest, met Claire. Erg lekker. Ik en Claire hebben een lasagne gedeeld. mmmmmm!!!! Daarna naar huis en hier heb ik de paarden gevoerd. Daarna de laarzen gewassen, want die waren in de modderboel natuurlijk ontzettend vies!!!! Hierna de filmpjes met Katrina gekeken en wat commentaar gekregen wat ik misschien volgende keer kan doen. Daarna nog wat geblogd. en nu ga ik naar bed, want we might be going to banff tomorrow. Of tewel de bergen.
Maar ik ga slapie doen. Greetz en tot snel

  • 16 Augustus 2009 - 08:50

    Mama:

    kei goed voor de eerste keer vind ik. je eigen springpaard zal je nu toch zelf bij elkaar moeten sparen, want daarvoor had je toch 1e moeten worden. Geintje. Banff is trouwens een prachtige stad of dorp je zit midden tussen de bergen welke kant je ook kijkt je ziet alleen een hoge rots/berg. heel apart. Maar nu begint toch echt het aftellen. jammer he
    groetjes Mama

  • 18 Augustus 2009 - 15:37

    (tante) Clasien:

    Yvonne ik heb jou verslagen ook allemaal bij gehouden.Je hebt er weer heel wat geleerd hé
    Jammer dat de tijd er weer bijna opzit je zult het straks wel missen denk ik !
    Ik wens je 'n goede
    thuisreis toe! en tot ziens groetjes van tante Clasien uit Diessen

  • 18 Augustus 2009 - 16:08

    Inge:

    Hee Yvonne!

    Het klinkt echt super allemaal! En zelfs een keer eerste geworden! Ik zou het je niet nadoen. :P Zeker tussen al die ervaren springers! Well done!
    Nu moet je bijna weer naar huis. :( Van de ene kant jammer, van de andere kant moet ik zeggen dat ik je wel een beetje gemist heb. (a) Maar we zien elkaar zondag weer!
    Ga jij naar de JVW-bijeenkomst?

    Geniet nog van je laatste dagen in Canada!

    Xx Inge

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Olds

Canada

Recente Reisverslagen:

29 Augustus 2009

alweer thuis

20 Augustus 2009

Morgen al naar huis?!?!?!

18 Augustus 2009

Banff

15 Augustus 2009

the hunters

12 Augustus 2009

Nog maar 9 daagjes?!?!?!
Yvonne

Actief sinds 10 Juli 2009
Verslag gelezen: 171
Totaal aantal bezoekers 24567

Voorgaande reizen:

09 Oktober 2014 - 18 Januari 2015

Coschap India!

11 Juli 2009 - 21 Augustus 2009

Canada

Landen bezocht: