Mijn werk is begonnen - Reisverslag uit Olds, Canada van Yvonne Vriens - WaarBenJij.nu Mijn werk is begonnen - Reisverslag uit Olds, Canada van Yvonne Vriens - WaarBenJij.nu

Mijn werk is begonnen

Door: yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

13 Juli 2009 | Canada, Olds

13 juli 2009
Helloooo!!! Me again. Gaat nog steeds goed hier. Ik alleen nog steeds wat last van mijn maag, maar verder als super hier!!!!
Gisteravond heb ik niet meer zoveel gedaan. Ik heb nog wat tv gekeken. Hans heeft zijn kado opengemaakt en vond het erg leuk. Hij heeft het bier ook meteen geprobeerd, en volgens mij vond hij het wel lekker, want hij pakte nog 2 glazen :P Ben weer wat vroeg naar bed gegaan omdat ik toch wel wat moe was. Heb trouwens wel ff een douche genomen, want dat vond ik wel een goed ideetje :P
Anyway, vandaag ging de wekker weer vroeg af, als je dan bedenkt dat ik vakantie heb. Het was wel wat later dan gister, wel kwart voor 8. Dat is wel een kwartier later!!! Nolly ging naar voetbalkamp, dus Katrina moest hem wegbrengen, Hans was ook niet thuis en ik moest op Kathy en Ruby passen. Ruby lag nog in bed, maar Kathy was al wakker. Kathy bleef maar huilen en huilen. Ik was nog een vreemde voor haar, dus ze vond mij waarschijnlijk nog wat eng. Toen Ruby wakker werd en zingend door het huis liep, was Kathy ook wat rustiger. Het is dus allemaal goed gegaan. Toen Katrina weer thuis kwam, zei ze dat ik mijn paardrijbroek maar eens aan moest gaan doen. Het was tijd dat ik erachter kwam wat ik elke dag zou moeten gaan doen! Ik had er natuurlijk al weer superveel zin in. Het begon ermee dat ik de stal moest vegen. Nu denk je natuurlijk, dat is toch helemaal niet zo tof? Ja dat klopt, dat is het ook niet. Maar dat hoort er nu eenmaal bij en ik ben hier om te werken. Toen ik klaar was met vegen, werd ik voor gesteld aan 'mijn paard' voor 6 weken. Moochie Pie (of eigenlijk Marcia, maar ze noemen haar hier Moochie Pie) is mijn paardje voor de tijd dat ik hier ben. Ik mag hier alles mee doen. Ik eerst wat kennisgemaakt. Heb hem geborsteld en gezadeld met wat hulp van Katrina. Toen moesten we haar gaan longeren, want ze was al 6 jaar niet meer bereden. Ik had nog nooit echt gelongeerd, dus ik moest het nog helemaal leren. Maar het ging best goed en na een half uur had ik de smaak helemaal te pakken en ging het ook goed. Na een hele tijd longeren mocht ik er dan eindelijk boven op klimmen. Ik vond dit natuurlijk helemaal geweldig. Ik erop geklommen. Man, wat rijdt ze anders dan Satan. Maar ja, dat kon je natuurlijk meteen al verwachten. Ik wat gedraafd en Katrina had staan kijken. Kreeg meteen wat dingen om op te letten. Ze zei dat ik goed reed, maar dat ik met een paar kleine veranderingen helemaal top zou gaan rijden en dat Moochie Pie mij hierbij zou helpen. Het komt erop neer dat ik meer mijn benen naar achter moet houden en dan wat lichter moet lichtrijden (voor alle niet paardemensen is dit natuurlijk niet te begrijpen, maar ik heb ff geen zin om het uit te leggen. Spijt me). Ook moest ik anders overgangen leren maken. Meer met mijn zit. Dit wordt erg moeilijk maar ikw eet zeker dat het me gaat lukken. Katrina zei ook dat ze me echt goed vond, omdat ik haar tips zo snel opvolgde en dat ze ook werkelijk lukte, dus dat was wel erg fijn. Toen we klaar waren met Moochie Pie, heb ik gelunched. Toen heb ik Ruby een verhaaltje voorgelezen, want die meost naar bed (ze wou dit trouwens absoluur niet, maar ze moest). Toen moest ik het paard van Katrina gaan halen en alvast voorbereiden, want dan kon Katrina ermee gaan werken. Ik ben zijn naam even vergeten, dus we noemen hem nou maar even Bonte. Ik hem gehaald en goed geborsteld. HEt is trouwens echt een mooi en vriendelijk paardje. Toen stond Katrina buiten te roepen. Ruby wou nog steeds neit gaan slapen en zij moest Hans even wat te eten gaan brengen. Ik naar binnen gegaan om op de kindjes te passen. Toen daarna is Katrina toch nog even met Bonte gaan werken. Ik heb hier vanuit binnen even naar gekeken. Maar ik moest nog even op de kindjes passen. Toen begon Kathy weer te huilen, maar Katrina was al weer binnen. Katrina moest Nolly nog ophalen van Voetbalkamp en zei dat ze Kathy mee zou nemen, zodat ik even rustig wat zou kunnen doen. Nou dat heb ik dan ook maar even gedaan, want ik heb dit maar even geschreven en heb nog even op msn gezeten. Ik heb nog even met Koentje, Inge en Yvet zitten kletsen, maar die gingen allemaal naar bed, aangezien het bij jullie al half 12 was. Hier was het half 4, dus ik heb nog de halve dag voor me. Maar ik kon nu op de computer, dus ik dacht ik typ alvast weer een berichtje. Aangezien ik nog niet meer heb gedaan, houdt ik er nu ook mee op. Ik kan nog heel wat verder zwetsen, maar dat is allemaal niet zo interessant. Duzzzz Daag allemaal. Groetjes van mij!!! xxx

  • 14 Juli 2009 - 13:43

    Inge:

    Hee Yvonne! :D

    Waarom weet iedereen dat jij een site hebt en ik niet? :O Nouja zeg! Maar het klinkt allemaal echt heel vet hoor! Ik heb het net even bijgelezen en je hebt al zó veel gedaan! Echt super!
    Nog heel veel plezier daar! :D

    Xx Inge

  • 14 Juli 2009 - 16:41

    Rob:

    Hey Yvonne,

    leuk hoor, om je belevenissen zo te volgen! lang leve het internet! En fijn dat het zo goed bevalt daar!
    Nog heel veel plezier de komende tijd!

    groetjes,
    Rob

  • 14 Juli 2009 - 17:11

    Yvet:

    "Hij heeft het bier ook meteen geprobeerd"

    haha heb je dat mee gesmokkeld naar Canada?;]

    leuke dag gehad zie ik dus wel, nog veel plezier!
    xxx

  • 14 Juli 2009 - 18:15

    Fam. Van Esch Oirs.:

    nou nou Yvonne jij gaat als een speer daar is het niet ,het lijkt wel of je daar al helemaal thuis bent,wij zijn ook best een beetje jaloers op alles wat jij al gedaan hebt maar ga zo door meid doe zo veel mogelijk leuke ervaringen op en geniet ervan . groetjes van ons allemaal en tot het volgende bericht!!!!!!

  • 14 Juli 2009 - 18:32

    Esther:

    Hey Yvonne:)!
    Ik zie dat het super met je gaat en je het prima naar je zin hebt. Ik ga je natuurlijk de komende weken helemaal volgen:p en elke dag checken of je een nieuw verslag hebt geschreven. Nog heel veel plezier daar en lees wel weer als je weer iets mee hebt gemaakt.
    Groetjes en veel liefs,
    Esther.

  • 14 Juli 2009 - 19:33

    Marieke:

    He Yvonne,
    Klinkt gezellig en hard werken daar. Super ervaring. Vind het echt tof dat je zoiets onderneemt. Geniet ervan en wij blijven zo mooi op de hoogte van al je ervaringen. Je hoeft de verhalen over de canadese vriendjes niet achtert te houden hoor. Die willen we ook wel weten!! Grapje.

    Heel veel plezier.
    Groetjes Marieke (en Carlo & de kids)

  • 14 Juli 2009 - 20:26

    Annita:

    hoi Yvonne,

    ik klets in het nederlands want mijn engels is bar en boos...
    fijn te lezen dat je goed bent aangekomen en dat de 1e twee dagen zo goed bevallen.
    ik vind het reuze knap van je en probeer zo veel mogelijk je verslagen te lezen.
    heel veel groetjes uit het verre Oisterwijk.
    liefs Annita

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Olds

Canada

Recente Reisverslagen:

29 Augustus 2009

alweer thuis

20 Augustus 2009

Morgen al naar huis?!?!?!

18 Augustus 2009

Banff

15 Augustus 2009

the hunters

12 Augustus 2009

Nog maar 9 daagjes?!?!?!
Yvonne

Actief sinds 10 Juli 2009
Verslag gelezen: 197
Totaal aantal bezoekers 24637

Voorgaande reizen:

09 Oktober 2014 - 18 Januari 2015

Coschap India!

11 Juli 2009 - 21 Augustus 2009

Canada

Landen bezocht: