Dinsdag - Reisverslag uit Olds, Canada van Yvonne Vriens - WaarBenJij.nu Dinsdag - Reisverslag uit Olds, Canada van Yvonne Vriens - WaarBenJij.nu

Dinsdag

Door: yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

14 Juli 2009 | Canada, Olds

Hey allemaal. Ikke weer! Nog even wat ik gister allemaal heb gedaan nadat ik jullie had geschreven.

13 juli 2009 (vervolg)
TOen ik klaar was met mijn berichtje, nou ja, meer bericht, vroeg Katrina of ik Candy wou gaan borstelen. Ik had hier wel zin in, want Candy is een kei schattige pony. Ik 3 kwartier bezig geweest op dit kleine vieze ponytje prachtig te maken. Hij zag er echt mooi uit. Ik hem weer terug in de wei gezet. Ik loop de wei uit en zie Candy naar mij kijken met zo'n ondueugende blik. En ik riep nog: 'dont you dare!!'. Maar helaas, hij deed het wel. Begon hij te rollen in het zand en was hij weer net zo vies als van te voren. Ik mijn werk helemaal voor niets gedaan.
Daarna heb ik voor het eten nog even met Nolly en Ruby op de trampoline gespeeld. Dit vonden ze erg leuk! Daarna gingen we eten. Na het eten gingen we het kantoortje leegruimen, want daar kwamen nieuwe meubels in. Hier hebben we allemaal aan meegeholpen. Er stond veel troep in en Katrina heeft veel weggegooid. Daarna ben ik naar bed gegaan, want ik was echt heel erg moe. Ik merk wel dat ik terug in de tijd ben gegaan. Ik heb op vreemde tijden honger en ik wordt tegen de avond wel wat moe. Maar goed, dat is het allemaal wel waard denk ik.

14 juli 2009
Vandaag ging de wekker net zoals gisteren om kwart voor 8. De hele ochtend ging trouwens ook hetzelfde. Nolly moest naar voetbalkamp en Katrina moest hem wegbrengen. Ik moest op de Ruby en Kathy passen. Een verschil dat er dan was, Ruby was deze keer al wakker.
Toen Katrina terugkwam zijn we meteen naar Moochie Pie gegaan, want het zag er heel erg donker uit en we wisten niet of we het wel droog zouden houden. Dit is gelukkig tot nu toe wel gelukt, al waait het hier wel erg hard. Maar goed, ik Moochie Pie uit de wei gehaald, maar de andere paarden wouden niet mee. Dit moet, want anders word Moochie Pie helemaal gek. Dus ik Zebedi nog erbij gehaald (dit is trouwens de naam van de Bonte, ik weet hem weer. In fact, ik weet nu bijna alle namen van de paarden hier, ben trots op mezelf!). Solee was zelf al naar Moochie Pie toegelopen, dus toen had ik 2 paarden. Ik vond dat Moochie Pie nu niet meer kon zeuren. Dat heeft ze ook niet meer gedaan, maar ze wou zich wel niet meer laten vangen. Ik daar weer 5 min mee bezig geweest. Maar gelukkig heb ik wat trucjes om het toch voor elkaar te krijgen en dus had ik Moochie Pie. Ik haar geborsteld en opgezadeld en daar gingen we rijden. Katrina kwam me weer tips geven. Ze zei dat de houding van mijn benen nu erg goed was, ze was trots dat ik dat in een dag had kunnen veranderen. Maar daarom gaf ze me weer iets anders om op te letten. Ik moet het gewicht in de beugel verdelen over mijn hele bal van mijn voet en mijn hak wat omlaag duwen. Man, wat vind ik dat moeilijk. Maar op den duur had ik het toch wel een beetje door, maar hier moet ik nog zeker op gaan letten. Daarna ging Katrina even met Zebedi werken. Ik had Ruby mee naar binnen genomen om daar wat te drinken. DAarna zijn we gaan kijken, maar Ruby wou nu zelf ook rijden (ja, ze is 3 jaar oud, maar kan al zelf draven, zonder vastgehouden te worden (de pony wel daarentegen)). Dus Ruby en ik Candy uit de wei gaan halen. We hebben hem geborsteld en opgezadeld en Ruby ging rijden. Eerst Katrina mee gerend en toen ik nog een half uur. Ik kan je zeggen, goed voor je conditie hoor. Vooral door de bak, waar je tot je enkels aan in het zand zakt, goed training. Daarna heb ik met Candy met Ruby op zijn rug nog even over de boerderij gewandeld. Daarna zijn we gaan lunchen. Na de lunch heb ik Ruby in bed gelegd. Deze keer ging ze wel goed slapen.
Na het eten zei Katrina dat ik misschien wel de pony van de buren mocht longeren. Deze staat bij hun en hij moet weer in conditie komen. Katrina even met de buren gebeld en die waren er blij mee als ik dit wou gaan doen. Dus ik Shirley uit de wei gehaald en goed geborsteld. Dit had hij ook echt nodig, want na het borstelen was hij schoon, maar al zijn viezigheid zat op mij en ik leek op zwarte piet. Kun je een beeld krijgen van een vies paardje :P? Anyway, daarna heb ik het paardje mee genomen naar de bak, waar Katrina het eerst even geprobeerd had en daarna mocht ik. Het is een erg gevoelig paardje en reageerde daarom ook erg goed op mijn lichaamsbewegingen. Ik vind longeren echt leuk, want het paard luistert gewoon echt goed. Dat is erg grappig. Daarna is Katrina Nolly gaan halen en zijn ze ven naar de supermarkt. Ik meost weer oppassen op Ruby. Ze lag in bed, maar ik heb haar net wakker gemaakt en eruit gehaald. Ze zit nu lekker tv te kijken. Dat is alles wat ik tot nu toe heb gedaan.

Ik dacht dat mijn verhalen wel wat korter zouden worden, want dat werk dat zal elke dag hetzelfde zijn, maar mijn verhalen blijven lang. Spijt mij daarvoor, maar ik denk dat ik er niks aan kan doen. Hoe dan ook. Groetjes!!!!!!

  • 15 Juli 2009 - 06:03

    Mama:

    Hallo yvonne
    ik verheug me 's morgens erop om voor mijn werk je verhalen nog te lezen. Dus ik geniet er van. Van mij je zo doorgaan. Hier gaat het gewoon zijn gangentje hoor. Iets rustiger maar veel scheelt het niet. Opa leest ook elke dag je berichten, Ik moet ze dan wel vergroten want die kleine letters zijn niet leesbaar voor hem. Kan je die groter instellen of lukt dat niet.
    groetjes xxxx mama en de rest.

  • 15 Juli 2009 - 11:06

    Inge:

    Hee Yvonne! :D

    Het klinkt echt heel leuk allemaal! En dan hebben ze nu toch Zwarte Piet in Canada.^^

    Xx

  • 15 Juli 2009 - 11:15

    Saskia:

    Heee Yvonne!!!!

    Zo te lezen heb je een coole tijd in Canada en doe je veel leuke dingen:D! Het is echt vreemd dat jij daar nu bent en waarschijnlijk nog in bed ligt...
    Heeeeel veel plezier nog de komende weken en geniet ervan!
    xx

  • 15 Juli 2009 - 11:25

    Inge:

    Hee Yvonne! :D

    Het klinkt echt heel leuk allemaal! En dan hebben ze nu toch Zwarte Piet in Canada.^^

    Xx

  • 15 Juli 2009 - 17:06

    Janenfranka@home.nl:

    Hoi Yvonne,

    Leuk om je verhalen te lezen en om te horen dat je het goed naar je zin hebt.
    Doe de groeten aan Hans en zijn vrouw.

    Groetjes en nog veel plezier Jan en Franka

  • 15 Juli 2009 - 17:39

    Fam. Uit Oirschot:

    leuk om weer wat te lezen en van ons hoeven die verhalen echt niet korter hou ze maar zo !Hoe is het weer daar hier is het lekker warm. groetjes en tot de volgende keer.

  • 15 Juli 2009 - 18:21

    Diana:

    Heej Yvonne!

    Ik heb net even je verslagen gelezen en het klinkt echt geweldig daar! :P
    Ik hoop dat je nog veel leuke dagen zult beleven in Canada!

    Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Olds

Canada

Recente Reisverslagen:

29 Augustus 2009

alweer thuis

20 Augustus 2009

Morgen al naar huis?!?!?!

18 Augustus 2009

Banff

15 Augustus 2009

the hunters

12 Augustus 2009

Nog maar 9 daagjes?!?!?!
Yvonne

Actief sinds 10 Juli 2009
Verslag gelezen: 162
Totaal aantal bezoekers 24630

Voorgaande reizen:

09 Oktober 2014 - 18 Januari 2015

Coschap India!

11 Juli 2009 - 21 Augustus 2009

Canada

Landen bezocht: